Hur skulle du göra??

Behöver lite hjälp.. Alvin har nu varit blöjfri i en månad och det går kanonbra! Visst en olycka om dan men det tycker inte jag är farligt. Men vissa dagar är det inga olyckor. Igår så skulle jag ta på Alvin blöjan för han skulle sova för natten och då bröt han ihop och skrek: Nej blöjan, inte blöjan. Så till slut så satte jag honom på pottan och sen fick han vara utan blöja inatt, han gjorde en olycka kvart i sex imorse så jag tycker att han var jätteduktig!
Hur skulle ni nu göra? skulle ni fortsätta utan blöja eller skulle ni försöka att han hade blöja på natten fortfarande??
Tacksam för svar. hehe

Susanne Arvidsson

Hejsan gumman :D

Jag skulle köra utan blöja eftersom han själv inte vill och sedan är han ju så himla duktig :D

Bara man sätter honom på pottan innan han skall sova.

Prova en eller två veckor utan och se hur det fungerar :D

Hoppas att allt är bra med er annars...

Kram

Jenny

Jag skulle fortsätta utan blöja eftersom han själv inte vill ha den på sig. Kanonbra ju. Sätt honom på pottan bara. Kramen

Emma

Jag skulle låta bli blöjan, sätt honom på pottan innan han ska sova å sen kan ni ju ta upp honom när ni lägger honom ifall det går ;)



Ludde har oxå slutat med blöjan på natten, såå skönt! Men de känns så hiskeligt stora på en gång!

Anneli

Forsätta utan blöja om han själv vill, han är jätte duktig :)

tessan

om han vill fortsätta utan blöja så låt han va det, erica var likadan, en natt ville hon inte ha blöjan och sen dess har hon vart blöjfri. Duktig han är =) kram

Johanna

Kör utan! Kisar han innan han lägger sig å sen brukar vi i början ta upp dom på toa när vi lägger oss då har våra klarat sig bra! Prova :)



Kram & trevlig helg!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress