Blåbär

Alvin väckte mig imorse runt halv åtta, vi gick upp och såg på film. Han älskar nämligen filmen Booge och Elliot så han fick se den medan jag surfade lite. Kevin vaknade runt kvart i nio och då passade vi på att mysa lite, frammåt tio tiden så väckte barnen Robban och jag fixade frukost. Efter frukosten så gjorde vi oss iordning och åkte iväg till City Gross för att fylla på kylskåpet lite. Vid ett tiden kom vi hem till mamma o pappa, de höll på att klippa gräset så vi gick upp till skogen för att plocka blåbär, tyvärr så var det väldigt dåligt om dem och så fort man rörde busken så trilla alla blåbär av.. men lite fick vi ihop och vi tog det väldigt lungt i skogen och barnen lekte en massa. Vi hittade även 4 stycken kantareller men det var ju inget att ha liksom.. efter skogen så fikade vi hos mamma och pappa och sen drog jag, Robban och Alvin hemmåt. Kevin ska sova över hos mormor och han är såå glad! =)  När vi kom hem så började jag tvätta och sen kokade jag lite blandsaft, den blev supergod! =) Nu sover Alvin efter ett långt varmt bad, hihi han blev helt slut av att leka runt i badkaret helt själv. Ska snart ner i tvättstugan igen sen ska vi se på film och dricka den nya saften. Känner mig riktigt duktig, det är 3 gången i sommar som jag gör saft. Så sammanlagt har det blivit runt 9 flaskor under sommaren. Vi har en hel del saft så det är tur att barnen gillar mammas saft. =)
                                        
                                        
Robban sitter gömd, hihi
                                        
Hehe jag ser inte så glad ut, men jag är absolut inte sur.. tycker det är rogivande att gå i skogen.
                                        

Kakan

Vilka mysiga lantisar! och då menar jag det helt i positiv mening! ah skogen!

kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress