Tomte och Stjärngosse

I söndags tog vi upp alla tomtar och även granen, det blev supermysigt! =) Jag passade även på att baka lussebullar på ett helt nytt recept och de blev suveränt goda! =)
Igår så pluggade jag lite på förmiddagen sen så kom Anna och hämtade upp mig, vi åkte till skopunkten och lite andra butiker sen åt vi Max och satt och pratade här hemma innan jag skulle hämta barnen och hon skulle jobba. Kom och hämtade ungarna och sen bar det iväg hemmåt för att fixa lite innan vi skulle tillbaka till förskolan, Alvin somnade på vägen dit men vaknade rätt snart när han fick se alla tomtar, pepparkaksgubbar, lucior och stjärngosse. Kevin var den enda stjärngossen på förskolan och Alvin var tomte. =) Alvin ville absolut inte sjunga med utan satt och tittade på de andra barnen som sjöng. sen blev det fika och efter det gick vi hemmåt. Efter en stund så kom även Agge, Conny, Simon och Sheri (de hade varit med under lucian) med pizza så då åt vi och sen fick barnen lägga sig och sova. Jag och älsklingen gick och la oss oxå tidigt. Vaknade imorse av att Alvin kröp ner i min säng och låg och pillade med mina örhängen. Sen gick vi upp och åt frukost, såg julkalendern och sen klädde vi på oss för att gå till förskolan. Jag har läst ett utvecklingsarbete och nu snart är det dags för nästa, sen bär det av till posten för lite jobb.







Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress