sjukstuga
Natten till igår så blev Alvin dålig, han fick feber och var snorig. Igår morse så vaknade han med 38.1 i feber, Robban var redan på jobbet och jag var tvungen att gå till skolan så han fick följa med mig. Som tur var så var vi hemma redan halv ett och då satte vi oss och tittade på tv. Både jag & Alvin somnade efter en stund och vaknade av att klockan var kvart över fem! Började då med pannkakorna som vi skulle ha till middag och när Robban kom hem så tog han en temp på Alvin, 40.0 hade han då så det blev en supp. Alvin somnade i sin säng men vaknade rätt snart och kom över till oss, inatt fick han en supp till för han låg bara och flämtade!

Idag så vaknade vi av min klocka, ville gärna bara stänga av den och somna om men det gick ju inte. Tog en temp på Alvin och han hade 39.2 det är inte bra!! Agge kom och jag gick till skolan, har haft redovisningar inför förskolebarnen idag så när det var slut så var Kevin kvar och så gick han och jag hem och det var väldigt trevligt att vi fick ensamtid med varandra. =) När vi kom hem så lagade jag lite mat och sen så tog jag en temp på Alvin, han hade 40.4 i feber!! Ringde mamma så hon kom hit med mera Alvedon suppar och så ringde jag 1177 och frågade om jag kunde göra något. Det var som vanligt, ge mycket att dricka och ge nässprey osv osv. De trodde att det var influesan han hade fått.
Blir så rädd när han har så hög feber!! Imorrn ska Robban vara hemma med barnen, får se om han mår bättre då eller om vi måste ringa vårdcentralen.  Nej, måste ta barnen nu.
Tessan

stackars alvin, inget kul när de små är sjuka. Hoppas han blir bra snart. kram

Anonym

usch, sådä hade wilma med när det var influensan, räkna med att ni alla blir dåliga, så blir ni inte överraskade. Tänk bara på att om han har över 40 grader flera dagar och blir hängig så åk ring 1177 igen. Så han inte blir uttorkad. Melon funkade bra på wilma. Krya på er

Emma

Usch va trist med sjukstuga - har vi oxå haft hur länge som helst....



Krya på er

Johanna

Stackars Liten! Ge honom en krya-på-sig-kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress