En helt vanlig måndag
Som vanligt så skriver jag om gårdagen, tycker det är bättre att skriva en dag senare eftersom då vet jag ju allt som händer under den dagen. Hahah mycket svamel. Men igår så gick jag upp kvart i sju eftersom vi hade tvättstugan, var sååå trött!! Men tvätten blev tvättad och barnen vaknade efter åtta, vi klädde på oss och gick ner till bageriet men till vår besvikelse så hade de semesterstängt!! Vi som var så sugna på färska frallor.. jaja, väckte gubben vid halv tio och så käkade vi frukost. Sen slappade vi en bra stund, haha jag slappnade av så jag somnade och vaknade av och till fram till halv ett då vi satte fart. Vi tog en lång promenad bort till Eneby centrum där vi hade lite ärenden på banken och sen gick vi hemmåt. På väg hem så började det regna så vi blev rejält blöta. Kevin ville ha pizza till lunch så vi stannade till vid pizzerian och köpte 2 pizzor som vi delade på, perfekt lunch. hahah Sen tog jag upp tvätten, vek den och la in allt på sin plats och sen satte jag fart och bakade eftersom Linda, Emil och Frida skulle komma imorrn. Bakade då kokostoppar och en hjärtformad sockerkaka som jag inte vet vad jag ska göra med, antingen äter vi den som den är eller så delar jag den och gör en tårta. Får se hur jag gör.  Slängde även in rostbiffen i ugnen och diskade av all disk. Barnen la vi vid halv åtta, de hade svårt att somna men så blir det ju när de börjar bli vana att gå och lägga sig vid tio.. men däremot så funderar vi på att ta bort dagsvilan för Alvin för det funkar liksom inte längre.... Kevin kan somna efter 20 min men Alvin somnar typ 1 timme efter vi lagt dem, igår somnade han nästan 2 timmar efter vi lagt honom.
Jaja nog om det, när vi hade lagt dem så fixade jag klart med maten så det blev rostbiff, hemmagjord klyftpotatis o morötter och champinjonsås. Mums! Vi åt så sent eftersom Robban skulle jobba natt, så nu några dagar på raken kommer det bli middag efter klockan åtta.. gillar inte det.  Under tiden som vi åt så såg vi på film och idag blev det På smällen, tycker den är bra.  Sen ringde Frida och kom med iden att vi kunde vara hos henne imorrn så nu ska vi dit, så Robban får sova i lugn och ro. =) Nej, nu får det räcka med skrivande. Ska bjuda på bilder idag igen.
                                  
Barnen provar sovsäckar (åker ju på söndag så då måste allt vara klart)
                                   
Hahah Alvin använder denna riddarhjälm som vanlig hjälm och så åker han omkring på bobby caren och säger att han åker motorcyckel! Snacka om bra fantasi. =)
tessan

vart ska ni åka? kram

Mia

Mmm, den där maten lät inte dum du :) Vad sugen jag blev! Måste ta och laga någonting gott i helgen för jag har levt på typ pasta och köttfärssås som jag tinat ur frysen hela veckan nu när jag jobbar så mycket. Orka laga mat då liksom :( Ha det så bra på semestern, vart ni nu ska åka. Hoppas ni får tur med vädret. Kramis

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress