Chiles nationaldag
Igår var det chiles nationaldag, det visste ni inte va?? hehe =) Jag visste det genom att Kevins kompis pappa är från chile och de ville fira sin dag. Så vi var hembjudna till dem. =) Men lite om det senare. Tänkte berätta vad jag har gjort de senaste dagarna, i onsdags var jag på vfu intro som bara tog 1,5 timme. Hämtade ungarna och sen fikade vi hemma hos en kompis. Tänkte att det inte skulle bli så sent, men ack så fel jag hade för Alvin kissade på mig och jag hade inga extra kläder med mig och kompisen hade inga kläder i 98 kvar. Men hon hade tvättstugan och var så snäll så hon tvättade upp det åt mig. Kom hem vid åttatiden, barnen hade haft superskoj och jag med. =)

Torsdagen var det dags för vfu igen, gjorde min uppgift i skogen. En variant av kurragömma och barnen gillade det mycket! Sen åkte jag och hämtade upp älsklingen och barnen för att åka till maxi för att handla lite till festen till fredagen. Handlade även mössor åt barnen för jag tycker inte att det är någon värme på mogonen längre när vi går till förskolan. Sen fick de vantar och lite byxor med. =)

Nu till igår, först vfu och det var riktigt skoj sen hämtade jag upp älsklingen och barnen igen för att åka till maxi. (ville ha nått snyggt på mig) Hittade en jeanskjol på kapphal men kände att den var lite dyr så den blev det inte, sen till stan och då tittade jag på kjolen igen och då fanns det inte min storlek så tillbaka till Maxi för att handla den dyra kjolen. O vad nöjd jag blev!! =) Men älsklingen tyckte att det var lite väl hattande fram och tillbaka över en kjol. Haha Sen åkte vi hem för att göra oss iordning och sen gick vi. När vi kom dit så fick barnen mat, och bägge två åt riktigt bra och jag och älsklingen fick smaka på piroger. Guu så goda de var!! =) Det hade du gjort bra, Linda. Fick smaka på vin och både varmrätter och en efterrätt som kommer från chile. Det var riktigt gott men efterrätten var ingen höjdare, var för sött för min smak. Gick hemmåt vid tiotiden för då var bägge barnen trötta, väl hemma så hade Alvin somnat i vagnen och Kevin var riktigt trött så jag hjälpte honom att göra iordning sig. Sen gick jag oxå och la mig och vaknade halv tio imorse.

Idag har vi inte gjort så mycket, mamma och pappa var här en sväng på fika och pappa och älsklingen åkte till F13 för det var aktion där. Sen efter maten försökte jag lägga Alvin och det slutade med att jag somnade och vaknade för ca 40 min sen! Är fortfarande trött men nu kan jag inte sova mera, måste umgås med familjen.
Alvin tog bort nästan alla skor från skohyllan imorse och sen satte han sig där och höll i kläderna och sa hej då, nu åker jag till Maxi! hahah vad söt han var.

                               
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress