En fartfylld helg

Nu är det söndag igen och imorgon är det dags för vfu. Ska bli skoj att träffa alla barnen igen. Men åter nu till vad vi har gjort i helgen, igår var vi i Söderköping. Vi älskar allt som har med medeltiden att göra så vi tog på oss våra kläder och åkte dit. Var fartfyllt hela dagen och barnen älskade att gå omkring och greja. Köpte lite mat och även brända mandlar. =) Bägge barnen fick även rida oxå och det var ju inte helt fel. Hehe
Sen åkte vi hem till mamma och pappa för att ta en fika, vi snackade lite och hade det trevligt. Sen åkte vi hem och lagade mat, blev hamburgare och pomme. Mums! Efter maten så poppade vi popcorn och såg på film. Barnen kom inte i säng förren vid kvart över nio. =)

Imorse vaknade barnen tio i sju, vi som trodde att barnen skulle sova lite längre när de fick vara uppe sent. Men jag somnade om och Robban gick upp med barnen, vaknade av att mamma smsade mig och frågade om jag skulle med till Maxi. Åkte och lämnade Kevin på Busfabriken på kalas och jag drog vidare till Maxi för att träffa mamma, vi hade det trevligt och så avslutade vi med en fika. Hittade en jacka som jag gärna skulle vilja ha, men den är lite dyr så jag får ha min vinterjacka ett år till. Åkte sen till Busfabriken och satt där en stund och sen var det slut och då åkte vi hemmåt. Väl hemma så lekte barnen massor och jag låg i sängen och var på lite halvdassigt humör. Sen åkte hela familjen till badhuset och där blev mitt humör bättre, Kevin simmade i 40 min och då ägnade jag och Robban all vår tid till Alvin och sen när simskolan var slut så busade vi massor med Kevin. Han har blivit så himla duktig på att ta simtag! Det är bara benen nu och sen kommer han simma som bara den, stolt som bara den är både han och jag! =) Efter badhuset så åkte vi till Maxi för att veckohandla, vi handlade hem en massa mat så nu är det fullt igen! Väl hemma så var klockan närmare halv åtta så då la vi barnen och nu ska snart jag och Robban mysa lite och äta lite gott. Hihi  Vi har haft en väldigt bra helg, men mycket att göra känns det som. Det känns som om jag inte är ett dugg utvilad utan längtar redan till nästa helg då vi verkligen inte har några planer. Eller jo fredags kvällen men inte annars.

                               
Mina två fina riddarpojkar
                                

Kevin provar att skjuta grejer med katapulten eller vad det heter

                                 
Kevin fick prova på att hålla en sköld
                                 

Kevin ser inte allt för road av att rida, men han gillar det verkligen

                                 

Alvin älskar att rida! =)

                                 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress