Ute är inne
Nu i två dagar har jag varit vägledare eller vad man säger på en stor konferans här i Norrköping. Nämligen Ute är inne, det handlar om utomhus hela tiden och jag har tyckt att det har varit riktigt bra. Dock har ju vissa saker kunnat varit bättre, exempelvis maten eller vädret! Men jag har lyssnat på två stycken föreläsningar eller vad man säger, den ena handlade om barns lekar förr i tiden. Då fick vi leka lekar i 2 timmar, det gav tyvärr inte mig någonting. Idag så lyssnade jag på dinosariernas tid och hur man kan se att det har funnits fosiler och sånna saker. Hm, inte min grej men visst var det intressant och inspirerande hur man kan tillämpa detta i förskolan och skolan.

När jag hade kommit hem så låg jag i soffan och väntade på att klockan skulle bli tre så jag kunde möta upp älsklingen och barnen på dagis, men tio över två dundrar älsklingen hem. =) När klockan var kvart i tre så åkte vi ner och hämtade ungarna. Sen har vi ägnat eftermiddagen och kvällen åt att städa hela lägenheten, jag lagade mat och så gjorde jag och Kevin en kladdkaka. =) Han älskar att baka och då passade jag på att ha lite mamma/Kevin tid.  Älsklingen och Alvin satt och lekte i barnens rum.  Nej, ska ta och lägga Kevin nu.. Alvin sover sen 30 min sen, det tog 2 timmar igår att lägga honom och då får han bara sova 1 timme på dagis. Men idag tog vi bort vilan för att se om det blev någon skillnad och det blev det! =) Hoppas bara att han klarar att gå hela långa veckan utan att sova.. det är långt att gå från halv åtta till tre- fyra på eftermiddagarna.  Nej, nu slutade bompa så dags att borsta tänder och söva sonen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress