Vårväder

Är så härligt ute, kan inte låta bli att må så jädrans bra nu när detta väder är. =) Kommer inte berätta varför jag är så glad förrens tidigast efter helgen, så ni får var nyfikna ett tag till. Förstår inte att alla blir så jädrans nyfikna på en gång.... bara några få som vet vad det är. =) Men är verkligen inte gravid iallafall så det kan jag säga.

Idag har vi hunnit med en hel del, till en början så åt vi frukost sen åkte vi till Maxi, på vägen dit blev jag stoppad i en poliskontroll. Var första gången så lite pirrigt var det, men jag har klarat mig på 4,5 år utan att bli stoppad. På Maxi handlade vi inför helgen då vi ska grilla och sen nya skor till Kevin. =) Efter handlingen blev det snabbt upp med varorna och sen lämna barnen på förskolan för att sedan gå till skolan, idag hade jag lektion i 2 timmar så innan jag hämtade dem så kom Frida och hämtade mig. Då drog vi ut till Åby där hennes mormor bor, himla trevligt. =)

När vi hade hämtat barnen så stannade vi ute, då tog vi bort stödhjulen på Kevins cykel.. gisses vilken arg unge vi fick då!! Men han försökte verkligen så om han bara fortsätter så kommer det snart att släppa. Måste köpa ny cykel till honom, den han har är alldeles för liten. När vi sedan gick in så lagade jag mat och sen har barnen sett film, nu ska de sova.

Javisst ja, glömde en sak.. pratade idag med Alvins läkare om hans laktos. Läkaren sa att eftersom vi har märkt en så stor skillnad på bara 2 veckor så behöver de inte ta några tester utan de sa att det var onödigt för både vi och läkaren vet att han är laktosintolerant. Så det känns väldigt skönt att ha pratat med en läkare om detta problem och vi anser samma sak. Så ett intyg skickas till förskolan så ska han få den mat som han behöver och sen behöver vi bara oroa oss när vi ska iväg någonstans.

Tog inga bilder idag utan bjuder på bilder från i söndags då vi tillbringade dagen i lekparken.






Kevin lärde sig att ta fart själv i söndags, vet inte om det är sent men tycker att han är väldigt duktig. =)

 

tessan

vad hade han för symptom på laktosallergi? kram

carro

Han åt inte, svullen mage, gasig o då luktade det surt, allmänt gnällig pga att han hade ont, bajsade bara varannan vecka osv... men allt det har släppt nu när han få den kost han behöver.

kram kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress