Julfest & Lucia

Helgen har varit helt underbar, har inte haft så roligt på länge! I lördags åt vi tomtegröt till frukost sen åkte vi o handlade för kvällen och veckan som är nu. Väl hemma igen blev det matlagning på högsta nivå och storstädning! Klockan sex kom de första gästerna sedan fram till sju droppade det in massa gäster. =) Vi hade knytkalas och det åt och drack en massa gott! =) Barnen de lekte och hade det jätteroligt. =) Alvin somnade i vår säng vid kvart i elva sedan när de sista gästerna gick hem vid tolv så somnade Kevin direkt. =) Jag gick o grejade innan jag gick och la mig, hatar verkligen oordning när jag vaknar!! Om jag kunde ha damsugit så skulle jag ha gjort det med, men nu bor man i lägenhet så då går det inte! Tack alla bekanta som kom, vi hade det jättetrevligt!

Söndagen spenderades hemma, vi bakade lussebullar, pepparkakor, klädde granen och satte upp alla tomtar. Vi åt rester och sov middag, en underbar dag. =)

Måndag idag och det innebär lucia, nu ikväll har vi varit på Alvins förskola. Tycker det är roligt att farmor vill vara med på saker som barnen gör. =) Alvin har aldrig sjungit under lucia uppträdanden annars men idag öppnade han munnen och sjöng framför en massa folk! Det var alla 5 avdelningarna och ni kan ju tänka er att det är inte lite vuxna med och ser på då. Men däremot fattar jag inte varför de har lucia utomhus, vem fasiken kommer på en sån dum ide?? barnen ser ut som uppstoppade michillingubbar, vi vuxna fryser, man ser inte ett skit osv osv.. när jag börjar ska jag försöka få att man firar lucia inne! Visst det är väll mysigt o vara ute med all snö men nää jag gillar det inte. Men jag var en stolt mamma då min älskling började sjunga! =)

Jenny

Ja tycker inte heller om att lucia firas utomhus och ska KÄMPA om jag nu hamnar på en sån förskola att det sker inomhus. Mycket trevligare och varken vi eller barnen behöver frysa. Dessutom tror jag fler vuxna skulle komma då. Kram

Johanna

Vi har alltid haft lucia inne! Både på barnens dagis å där jag jobbat! Men tror många gånger att det handlar om platsbrist tyvärr!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress