Lite sent..

Har inte bloggat på några dagar pågrund av skolan, ingen lust och varit på dåligt humör!! Men jag tänkte berätta lite vad vi har hållt på med. I lördags var Frida här på middag, vi gjorde hemmagjord klyftpotatis, grillad kyckling, tzatsiki och grillat lantbröd. Till det så drack vi vin. Var himla trevligt. Tack gumman!! =)

I söndags så kom Frida, Linda och Emil hit. Barnen lekte, vi fikade och åt mat. Barnen hade det himla roligt tillsammans. =) Sen så drog älsklingen till simmet med Kevin, då passade jag på att städa barnens rum och diska upp allt.

Måndagen var det skola, hade gjort mig "fin" men det fick jag ju faan för!! Hade plattat håret och när vi gick till skolan så blev det blöt = krulligt igen. Jag hade sminkat mig = det rann över hela ansiktet eftersom snön piskade i ansiktet. Ska göra mig fin i sommar eller nått...  Slutade även att äta socker och det har gått kanonbra är inte ens sugen på nått sött än så länge men en rejäl huvudvärk hade jag under kvällen i tisdags. Var och handlade med Frida oxå, tack för att jag fick följa med.

Igår så var jag och hälsade på min nya vfu plats, jag passade även på att intervjua barnen. Det gick kanon och jag känner redan nu att jag kommer trivas som fisken i vattnet!! =)
Sen blev det en sväng hem till Linda på lite fika och skitsnack innan vi hämtade barnen ihop. När jag kom hem så hade jag fått tillbaka min bil!! =) Den har varit hos mamma i 3 veckor och på verksatn i 2 dagar så nu har jag lite nya fräscha delar på den. =)

Idag så har jag varit med mamma och pappa i Linköping, pappa operades och allt gick bara bra så det känns jätteskönt. Medan pappa opererades så var jag och mamma på stan, det var så jädrans länge sen som hon och jag hittade på något så jag njöt mest hela tiden. Jag hjälpte henne att handla presenter till Alvin. =)
Efter Linköping så hämtade jag barnen tillsammans med Linda och vi följde med dem hem, kom hem för ca 1 timme sen så imorrn blir det att ställa klockan annars lär vi försova oss.
Det tog 1 timme hem från dem och det brukar ta ca 30 minuter men i detta snökaos och att folk inte kan skotta så ramlade ju Alvin hela tiden och det är jädrans svårt att gå.

Tänkte påminna att Alvin fyller år den 14 februari och den som känner att de vill fira honom är välkommna då, men jag vill ha svar innan torsdag så jag vet hur mycket jag ska handla och fixa.


Chokladtårtan jag gjorde i söndags

Emil

Frida och Alvin busar

Är lite trötta efter mat, fika och bus

Kevin ska sova

Alvin hade somnat medan han läste Bamse, var tvungen att dra fram kameran!! =)

Johanna

Vilken fin tårta!!!

Mia

SV: Tack kära du, du satte verkligen huvudet på spiken av vad jag behövde just nu!

Mamma

Tack för att du höll mej sällskap den dagen.Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress