Lugn lördag

Idag vaknade jag och mådde inge vidare igen hade 37.5 så lite feber är det ju. Vi valde att stanna hemma från dopet idag och barnen blev väldigt ledsna. Under dagen så har jag pratat med dem som skulle komma på Alvins kalas imorrn, som det ser ut nu så kommer det 4 stycken bara så Alvin blir ju lite firad iallafall. Jag har mått relativt bra under hela eftermiddagen, bara snorig liksom. Har bakat nötklickar och rulltårta. Har även gjort en smörgåstårta till imorgon och så ska jag göra spöktårtan som Alvin har längtat efter!! =) Det är synd att nästan ingen vill komma och fira honom, men vill man inte bli förskyld så förstår jag... eller nää det härjar förskylningar överallt och barnen ska liksom på förskolan på måndag igen och jag skolan. Men folk får göra som de vill, det enda jag känner att de som inte kommer imorrn får försöka själva komma på en tid som passar att fira honom och jag tänker inte baka någonting då. Känner att det är massor i skolan de närmaste veckorna och helgerna är fullspäckade redan nu så jag kommer inte hinna. Alvin har varit jätteduktig och hjälpt mig att baka allt till imorgon. Det blir nästan 7 sorters kakor!! heheh

Nu står maten i ugnen, idag blir det klyftpotatis och inbakad fläskfile. Det ska bli så jädrans gott, sen blir det chips lagom till Eurovision. (eller hur det stavas) När barnen sover så ska jag och älsklingen slå in paket. Kan inte förstå att min lilla plutt blir 3 år redan. Han börjar ju bli stor han med. =) Det känns både roligt och tråkigt för det känns som tiden går alldeles för fort!!
Nej, ska se till maten nu. Som jag skrev i förra inlägget att nästa veckan byter jag lösenord på bloggen så det är bara o maila om ni vill ha det.

kakan

vill gärna ha lösen:)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress