Åka båten
Har nu kommit hem efter en underbar kryssning med mina två bästa vänner Frida och Linda. =) Vi åkte i tisdags vid tjugo över tolv, på bussen upp åt vi snittar och drack vin. Sen blev det att gå på båten och hitta sin hytt, inte stor men den dög gott och väl till oss. Efter att vi gjort oss ordning så gick vi ner till Tax Free där vi handlade lite gott. Jag handlade hem en rom och en tequila till älsklingen, själv köpte jag mig en Turkisk peppar. Mums!! =) Sen blev det dags för mat och gisses vad gott det var!! Jag tog en kantarelltoast och sen till huvudrätt oxfilé med rödvinssås och råstekt potatis. Till det blev det rött vin. Mums!

Frammåt kvällen blev det drinkar och underhållning, jag och Linda sjöng kareoke  tillsammans och det var riktigt skoj. Det fanns en hel del goda drinkar, smakade nog en tre olika sorter och sen drack jag även lakris shot. Mumma. Vi skrattade och hade det väldigt trevligt, såhär roligt var det länge sen jag hade. Vid tvåtiden blev det nattmat och sen gick vi och la oss. Vaknade vid halv nio och tog en dusch och sen gick vi för att ta en kaffe. När vi närmade oss öppet hav så blåste det rejält och båten gungade. Jag hade tagit en åksjuketablett men det hjälpte inte så när vi satt och spelade Bingo så var det bara att springa. Sen mådde jag hur bra som helst och vi spelade både Bingo och sångjakten eller vad det hette. Gick ner och köpte en massa gott till barnen och oss som vi har hemma (längtar till fredag) sen gick vi till lunchbuffen.  Det var väldigt mycket fisk som jag absolut inte äter men till slut så hittade jag något som jag tyckte om. Det var stekt potatis med grönpepparsås och fläskfile. MMMMM =)

Vid fyra tiden fick vi lämna båten och leta upp bussen, det snöade rejält men det funkade liksom. Vi tre somnade rätt fort och sov nog tills vi kom nästan fram vid Nyköping. Sen blev det stopp på Stavsjö för en halvtimmes rast och sen bar det iväg hemmåt igen. Var hemma runt åttatiden och då sa jag god natt till Kevin och sen myste jag och älsklingen lite. Gick och la mig rätt tidigt för det har varit rätt segt att åka hem under snökaoset så då blev det ju förseningar.  Tack tjejer för denna underbara resa, tycker vi snart ska göra om det!!
Jag & Frida
Jag & Linda
Vi tre!! =)
En jäkla lång korridor!!
Förväntansfulla och hungriga
Ska bli gott med mat i magen
Dagen efter, är åksjuk inge skoj...
Karin

Du passar väldigt bra i rakt hår Carro!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress