Jag vill härmed säga upp magsjukan som härjar
Hehehe som rubriken lyder så har magsjukan hittat till vårat hem. I fredags åkte jag och barnen hem till Anna, skulle ha sovit där till idag men så blev det inte. Utan vid ett tiden natten till lördagen så kräks Alvin. Hade jag inte  druckit vinet under kvällen så hade jag direkt åkt hem med barnen men nu var jag inte nykter så det var bara o försöka gilla läget och ta hand om Alvin till morgonen. Han kräktes inte något mera men på morgonen när vi vaknade så trodde jag att han  mådde bra men icke, då började han få diarre istället och det var riktigt jobbigt för honom så efter frukosten så tog jag med mina barn hem.

Väl hemma så fick barnen se på film hela långa dagen och dricka hur mycket festis de ville. Vilket Kevin tyckte var en riktig lyxig dag medan Alvin inte alls gillade läget.. vet ju själv hur det är o vara sjuk. Vid två somnade Alvin o då passade jag på att vila oxå, hade sovit omkring 2 timmar under hela natten.. Kvart i fem vaknade både jag o Alvin då satt Kevin o spelade sitt Nitendo Ds.  Efter det så har Alvin varit bra i magen och vi andra har inte kännt någonting, så jag hoppas att vi andra har klarat oss och att vi kan gå ut imorrn kväll för då har det gått 48 timmar.

Det  är inte lätt att underhålla 2 barn som tycker att det är trist o vara inne nu när sommaren är här, men vad ska man göra då?? Kevin fick gå ut och gunga en liten stund förut men han tröttnade rätt fort.. de har målat med pennor, byggt lego, lekt med bilar och sett film. Nej snart ska jag dra igång ett kladdkakebak, tänkte att jag skulle baka en kladdkaka o sen vispa grädde o ha över och skiva jordgubbar över. köpte jordgubbar härom dagen så jag har några kvar.=)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress