Förbannat oxå!

Allt började i förgår då jag vaknade och inte kunde kliva upp ur sängen, allt snurrade och på råga på allt så är ju jag åksjuk så den dagen fick jag ju inte behålla mycket om jag säger så. Ringde vårdcentralen på en gång och fick till svar att jag fortfarande hade viruset på balanssinnet kvar, eh hade det för 1 år sen!! Berättade då om mina knölar jag har i huvudet och fick till svar att det var fettknölar. Irreterad och illamående så låg jag på soffan hela dagen/kvällen, sov av och till hela tiden. När klockan är vid fem ringer det igen svarar o då är det sköterskan som ringer, hon hade pratat med en läkare o han ville utreda mig. Så jag fick starka restriktioner om att jag skulle till provmottagningen åtta på morgonen dagen efter o var tvungen att vara fastande.

Sagt och gjort så gick jag till vårdcentralen... var inte lika yr men allt gungade istället. Kommer dit och då har läkaren precis lagt ut värsta lappen till hon i receptionen. Gick före alla i kön och de tog 6 rör med blod på mig. Sen fick jag sitta ned och efter ett tag kommer en sköterska och visar in mig i ett rum med en apparat som jag bara sett på tv. hehe fick nämligen göra ett EKG för att se hur hjärtat jobbade. Hon tog även bloctrycket på mig och det låg 115/80 tror jag det var eller om det var 85... äh skit samma. hehe

Kommer sedan in till läkaren då hon (fick inte den manliga som jag skulle ha träffat) berättade att alla mina prover var bra och så frågade hon om lite andra saker, men till slut så frågar hon om jag stressar mycket. Ja, svarade jag för jag behöver ju inte ljuga om en sån sak. Då kunde denna läkare dra kopplingar till att jag håller på att gå in i väggen och måste vila. Hade jag haft ett jobb så skulle jag ha blivit sjukskriven men nu är jag bara en student så jag får kämpa på de sista 3 veckorna och sedan vila under 10 veckor.

Min älskade mamma kom och skjutsade mig igår, först till min vfu så jag kunde berätta att jag inte kan jobba min sista dag o det var helt ok för dom. Sen när vi ska åka så ringer förskolan och säger att Kevin är sjuk, då hämtar hon honom sen åker vi och handlar och sen efter det hämtade hon Alvin. Tack snälla vet inte vad jag skulle ha gjort utan din hjälp!!!

Idag är alla hemma, eller älsklingen och Alvin är på Maxi och köper skor. Kevin var feberfri imorse men han får vara inne idag.. så han sitter och leker i sitt rum. Jag sitter här och bara tar det lungt, måste ju tänka på det hela tiden nu... jobbigt att inte kunna göra som jag vill men kanske lika bra att det kom nu så jag kan ändra mig och börja varva ner. Hoppas alla får en trevlig helg, för det ska jag ha oavsett om jag måste vara hemma o ta det lungt. =)

Jenny

Ta det försiktigt gumman

Du får inte tänka för mycket på att ta det lugnt då kommer det att blir ett stressmoment det också.



O den nästan dagliga städningen och tvättningen.... Låt den blir mer sällan ;-) o låt robban ta dammsugningen...

Ge dej ut på piknik...

Kram på dej

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress