Pepparkakor

En helt vanlig måndag med skola, bus, bak och matlagning. jahopp det var min dag. heheh nej ska berätta lite mera för er.
Farmor kom vid åtta för att ta hand om Alvin, tack snälla för hjälpen! Tyvärr blev Kevin skitarg, han ville nämligen ha en dag med farmor, men han fick lite tid med henne på eftermiddagen iallafall. Nästa gång får vi hoppas att Kevin får en dag med farmor. =) Tack snälla för hjälpen!
Jag åkte till min gamla vfu plats, känns helt underbart att känna sig välkommen på denna avdelning. =) Har nämligen haft rätt mycket otur med att känna mig välkommen men inte på denna avdelning. Gjorde mina videoobservationer, höll på att få kramp i armen flera gånger!! Hehehe märktes att jag nästan aldrig filmar.
Ska ta tag och transkribera dom senare ikväll, inget jag har lust i men är ett illa måste...

Har busat massor med mina små älsklingar idag, innan pappan i hemmet kom hem så drog vi igång ett pepparkaksbak. Ska nämligen fika hos Anna i Rejmyre imorrn så jag tyckte att pepparkakor blir perfekt fika för Alvin. =)

Efter pepparkaksbaket satte jag fart med maten, idag blev det ost& skinksås med ärtor i o till det hade jag pasta. Det gick hem hos barnen medan jag & älsklingen tyckte det inte var nått direkt smak mer än ost i.. hade inte sutit fel med lite kryddor så nästa gång kommer jag göra om receptet. ;-)

Nu ska barnen sova och de ligger i sitt rum och pratar hör jag.. sen blir det att se finalen på Biggest loser och efter det måste jag börja transkribera mina observationer... blev en timmes film idag och imorrn blir det nog lika mycket så det kommer bli jäkligt mycket att transkribera!!  Imorrn ska Alvin till förskolan igen, skönt för honom och leka lite med sina kompisar. Nej nu blir det lite bilder. =)

Den bästa farmorn

Vad kul att det fungerar att jag kommer och tar hand om den/ de som är sjuka. Alvin ville ha maränger så vi letade överallt innan jag insåg att dom redan var slut, eller???

Hoppas att ni såg vantarna på elementet i köket. I hans väska ligger extra vantarna från skolan. Dom andra var så blöta så jag tog dom extra på honom när vi gick hem från skolan.

Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress