Höstrusk

Idag är det verkligen höst, det blåser och regnet det öser ner! Vi gör inte många knop här hemma idag om jag säger så, tanken var att vi skulle vara på lotten idag och greja en hel del men det är inte lätt när det spöregnar. Har inte bloggat på ett tag och det beror mycket på att jag inte har haft tid!

Förra helgen var vi hos min bror, jag och Lisa gick långpromenad och sedan tog vi med alla små barn och åkte till Marieberg. Vi hade det riktigt skoj tillsammans och det är så skoj att få vara med Arvid och Wilma.
Veckan som gick har jag haft vfu och det är så jädrans roligt, tror nog att de små barnen är min grej!! =) Känns så bra innombords att jag har inte pluggat förgäves i 3,5 år för detta yrke nu när jag vet att jag verkligen vill jobba inom detta yrke. =)

På kvällarna har vi varit på möte genom vfun o sen föräldrarmöte på Kevins skola. I onsdags var vi hemma hos mamma och pappa och hjälpte dom. Torsdags kväll gick Kevin till sin allra första klasskamrat, gisses det kändes stort som fasiken!! Medan han var borta så bakade jag och Alvin, gubben min han storstädade och började tvätta. =)
 Igår kväll var vi hemma hos Magnus och Anna och det var trevligt, vi åt hemmagjord pizza och fikade en massa.
Javisst ja, Kevin fick sin första läxa härom dagen och det var han väldigt stolt över, han gjorde den på en gång och han kunde verkligen det! Man skulle para ihop rimord och det märktes att han tyckte det var enkelt för han hade inte några som helst problem med det.
Jahopp vad ska man hitta på idag då?? Imorrn blir det att åka och veckohandla och plugga. Hoppas alla får en bra helg för det ska vi ha! =)



(bilden är kopierad från google)

tessan

det är ju skönt att det verkligen känns som att du har valt rätt, hoppas ja med känner det =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress