Sjuk..
Som rubriken lyder så är jag sjuk, har inte mått bra sen söndags kväll. Men det bröt ut ordentligt i tisdags när jag och Anneli satt här hemma och pluggade ihop. Har konstant ont i huvudet, snorig och halsen spökar med mig. Idag har jag ingen röst kvar, det känns riktigt ansträngande att prata, så jag hoppas att jag slipper prata mycket med någon. hahha Idag på förmiddagen var jag och Lena och storhandlade, eller hon handlade lite och jag megamycket!!

Inhandlade även två julklappar till mina buspojkar. Alvin kommer få båten Hoppetossa från Pippi och Kevin köpte jag ett Buzz Lightger lego. Inte billigt något av det men om vi köper 2 julklappar per månad till dom så får de en bra jul, utan att vi behöver känna att vi går på knäna. Julen är en väldigt dyr tid, det ska köpas julklappar till alla men vi har verkligen inte råd med det, det går liksom inte!! Hm, hur i hela friden kom jag in på julen?? Hahhahah
Kan bero på att jag älskar julen och har alltid gjort det och kommer nog alltid att göra det. Det är en tid för gemenskap och glädje.

Hm, vad har vi gjort mer då... jag har varit i skolan typ hela veckan, det är det värsta med detta att när man är sjuk så kan man inte ta det lungt. Hade jag haft ett jobb så hade jag kunnat vara hemma, visst jag förlorar pengar då men inte som nu,. Nu vet man att man ska ta igen det man har missat och det har jag verkligen inte tid med så då går man till skolan sjuk!!

Helgen skulle vi ha åkt och firat min svägerska men eftersom jag inte mår bra så blir vi hemma, ska ta en helg och försöka ta det lungt, ska försöka ta mig till biblioteket och även plugga en hel del. Men om jag känner mig rätt så kommer vi vara upptagna hela helgen för jag kan verkligen aldrig ta det lungt!! det är något negativt hos mig, jag blir lätt rastlös och tappar humöret om jag inte hittar på något. Men kanske ska börja tänka om och rå om mig själv och tänka på min hälsa. Vill bo i ett hus så man har lite o greja så... då tror jag att man är mera hemma för då har man annat att styra med.

Ikväll ska det bli fredagsmys i vår familj, vi ska först äta lite gott idag bjuds det på kött, potatisgratäng eller potatisklyftor. =) Sedan blir det popcorn o dricka för barnen. När de har somnat så blir det någon god röra i baguette för mig och älskligen och massa levande ljus!! Har inte tagit några kort... måste ta med kameran lite mera. Så idag blir det ett inlägg utan kort...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress