Vardag

Vardagen är verkligen tillbaka hemma hos oss, vi vaknar tidigt på morgonen och somnar tidigt på kvällarna!! Kevin trivs kanonbra på skolan och han har det roligt säger han.
Alvin är tillbaka på förskolan, han har börjat en ny avdelning där det bara går barn som är tre eller fyra år gamla. Han har även fått nya pedagoger men det har fungerat jättebra och han trivs som bara den. =)

Själv är det en intensiv kurs som jag läser och det kommer bli en väldigt jobbigt första period på denna lästermin! Idag hade vi litteratur seminaium och bara till det så var det en jäkla massa man skulle läsa!! Till nästa seminarie är det flera böcker som ska läsas, sen är det en hemtenta som skall göras, åtgärdsprogram, helhetsansvar osv osv.  Men jag ska klara detta, har ju bara denna termin kvar sen är jag ju färdigutbildad och det kommer bli så jädrans skönt!! =)
 Funderar redan nu på att söka jobb o jobba sista perioden samtidigt som jag pluggar.. men jag vet inte. vad tycker ni??

Helgen som var hade jag det skoj, var nämligen iväg på en kryssning med mina två kompisar Linda och Frida. =) Vi hade det riktigt skoj!!
Barnen och gubben var hemma men hade det skoj ändå, de var på lyktfest och crusing. I söndags var de även och såg på Toy story 3 på 3d. Det tyckte de var riktigt skoj! =)

Veckorna går i ett, denn vecka är snart slut och då har jag både haft skola och jobbat. Imorrn och på fredag ska jag ha praktik, det ska bli skoj! Imorrn kommer farmor och tar hand om Alvin, jag och gubben kan inte vara hemma och då ställer hon upp. Tack snälla. Alvin är nämligen  förskyld och imorse hade han hostat en hel del så därför fick han vara hemma. Jag har försökt gå runt hela jädrans Eneby för att få honom att somna men nej då... slank även in i blomsteraffären och inhandlade lite till balkongen. Älskar färger och blommor så ett måste på balkongen är då blommor i olika färger oavsett årstid!!



Så här ser Alvin ut i sina nya fina pippi kläder. =)

Kevin är skapligt trött varje dag efter skolan, så han tycker det är avkopplande att ligga o spela lite



såhär fint blev det på balkongen

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress