Helgen och lite annat...
Helgen har verkligen varit jättebra, synd bara att den går i rasande fart!! I fredags åkte jag och älsklingen hem och hämtade bilen och sedan hämtade vi upp barnen lite snabbt. =) Sedan blev det en tur till city gross där vi först tog ett korvmellanmål och sedan handlade vi inför helgen. Väl hemma igen började älsklingen med middagen medan jag städade här hemma. =) Bra fördelning tycker jag då jag har blivit bortskämd med att älsklingen sköter allt!!

Lördagen hade vi först lite sovmorgon och sedan grejade vi lite här hemma, vid  halv elva kom mamma och pappa för att klippa barnen innan kalaset. =) Tack snälla mamma!! Barnen var jätteduktiga och de är riktigt fina i sina nyfriserade hår. =) Började med maten, det blev varm smörgåstårta åt alla gästerna och medan jag hackade så hjälpte pappa mig att sköta stekpannan. =) Sedan kom Agge, Conny, Magnus, Tove och Martina hit, vi åt och pratade en massa. Jag passade även på att tvätta lite. ;-)

På kvällen åkte vi till Grensholm till Linda och Claudio, vi firade Angelina som fyllde 3 år. =) Hade köpt Hello Kitty grejer och jag tror att hon blev glad. =) Där fick vi även smörgåstårta och till fika fick vi chokladpudding med grädde och jordgubbar. =) Mums!

Söndagen spenderades lite i tvättstugan då vi passade på att enbart tvätta alla sängkläder och jag & Alvin åkte och handlade en ny kudde åt mig, handlade även 2 plädar, och sen handlade vi veckans mat. På vägen hem handlade vi med oss lunch från Mc Donalds. Mumsigt värre, barnen är helt överlyckliga då man får star wars saker på happy mealen nu. =)

Hela dagen gick i lugn takt, vi gjorde lite vad vi kände för. Älsklingen & Kevin var ute och cyklade och det blev 7,5 km!! Så stolt över min pojke som inte gnällde en enda gång utan tyckte att det var riktigt roligt att vara ute och cykla med sin pappa. =)
Själv bakade jag en sockerkaka och så kom Lena & Elias hit på en liten fika. Halv fem var kevin på kalas på Busfabriken, han var riktigt trött när han kom hem sju! =) Men vad gör det när de har det roligt.

Igår jobbade jag till halv sju, så jag fick lite gjort. Sedan hade älsklingen gjort mat och även tårta som vi smaskade på. Dagen idag öppnade jag och då slutar jag tidigt, hämtade barnen och det var en riktigt skön promenad jag fick. =) När jag & Alvin kom till Kevins skola så ville han ha med sig en kompis och det är klart han fick det. =) Så nu leker dem, Alvin är oxå med på ett hörn... jag har plockat lite och så fick jag tag i tvättstugan så jag har tvättat alla ytterkläder då de såg alldeles för hemska ut!!


Kevin & Alvin leker Star Wars

Nu är det dags för håret att falla...

Det blev ju riktigt fint!

Så var det dags för Kevin

Det blev oxå riktigt bra =)

Jag & pappa lagar lite mat =)

Mamma & pappa

Födelsedagsbarnet sover och jag & grabbarna klämde i och sjöng jag må ha leva!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress