Födelsedagsfirande!

Igår hade vi kalas för våran lilla Alvin, eller lilla är han väll inte.. han fyller ju 4 år imorgon! Igår natt åkte älsklingen till USA för att fira sin lillebror Simon som fyller år samma dag som Alvin. Hoppas du får en rolig vecka älskling! Saknar dig redan.

Jag och barnen vaknade halv sju, då gjorde jag en Lille Skutt tårta och chokladbollar, jag förberedde även fikat och städade av lite. Sedan kom mamma, pappa, Hanna och Wilma vid tolv. Vi fikade och pratade en massa, så skoj att ses! När de hade gått så kom Helena, Leo och Frida. Då pratade vi vidare om typ allt, fikade och skrattade en massa! Frida åkte hemmåt och jag fixade tacos till oss andra, barnen åt inte mycket men jag o Helena åt desto mera! ;-) Vi drack lite vin och hade det trevligt. Jag la mina skruttar (gav Kevin ventolin & Bisolvon för att han skulle kunna somna, vilket han gjorde). Helena försökte länge att söva Leo men han ville verkligen inte sova här så vid halv tio åkte de hemmåt, synd att det inte blev något över natten men skoj att ni var kvar så länge iallafall!
Inatt vaknade Kevin & Alvin, bägge var lite ledsna och frågade efter pappa.. då fick de komma över till mig, där somnade de och så har jag haft en boxandes och sparkande ungar bredvid mig. men vad gör det när jag fick lite morgonmys imorse!! =)

Vet inte vad vi ska göra idag.. vi går fortfarande omkring i pyjamasen och bara njuter av att det är helg. =) Har slängt in två maskiner med tvätt, ska snart ner och hänga upp det.. äggen står på spisen och kokar, ska ha dem till frukost och sen blir det nog bara en massa mys! Är ju så förbannat kallt så jag smäller av, vill nog inte gå ut idag!! Kort kommer inom kort, ska bara lägga in dem i datorn först.

Det Alvin fick var:
* Playmobile med riddare av mamma o pappa
* Snickarbälte med riktiga verktyg av mamma o pappa
* Stora pärlor av Hanna, Rasmus, Wilma & Wincent
* En musiksaga av Hanna , Rasmus, Wilma & Wincent
* En faktabok om djur med pussel i av Helena & Leo
* Kalsongen med en massa döskallar av Frida
* En gul Star Wars tröja av Frida
* En blå jättemysig tjock tröja av Frida

Jag fick även läppglans och tulpaner av Frida, tack snälla gumman!

Är så nöjd över denna helg, det enda som kunde ha varit bättre är väll Kevins hosta & att älsklingen hade varit hemma o firat med oss. =) Men som sagt jag är så glad över hans skull, att han fick chansen att åka och fira sin lillebror. =)

Robban

Hej sötnos.

Låter som ni haft en rolig dag...

Resan gick bra

Saknar er...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress