Trött!!

Idag är jag trött... har inte sovit ordentligt inatt och vaknat flera gånger med tanken på att jag har försovit mig (vilket jag inte gjorde). Idag och imorgon är jag hemma och vabbar med Alvin, tycker detta suger!! Känns som jag är hemma hela tiden o vabbar sen jag började jobba, barnen var typ sjuka 1 gång i höstas nu har de både haft magsjuka & förskylning!!!

Får så dåligt samvete då det inte finns vikarier att tillgå och man sätter sina kollegor i skiten. Men vad ska jag göra då?? Älsklingen har skolan och tro mig han är hemma när han kan, vilket hjälpte mig massor förra veckan då Kevin blev sjuk.

Men idag o imorrn då jag ska igentligen stänga och öppna nej då måste jag vara hemma o försvåra för mina kollegor. Suck! Men jag försöker tänka såhär: Barnen är det viktigaste för mig, huvudsaken är att de mår bra så får jobbet komma när mina barn är bra... mina barn är mitt allt!

Helgen har varit bra trots sjuk Alvin, han var feberfri hela dan i lördags och vi kände att tur att han är feberfri nu... hehe det kunde vi glömma! Han vaknade igår och var skollhet! Han hade då 39,8 i feber och sedan hela dan hade han det... men pigg det var han!

Magnus & Anna dök upp på en snabbfika och då var Alvin mellan golv och tak, men sedan somnade han i min famn när vi satt och pratade i köket. La då in honom och han sov i ca 20 min för att sedan somna om i min famn igen i soffan och sedan låg han i soffan hela kvällen.

När Alvin skulle sova så var det en kamp att försöka få i honom alla saker som får honom att må bättre, han hatar allt sånt! Men till slut hade han fått nässprey, hostmedicin och supp! Han har haft en bra natt och sovit hela natten, men han är verkligen inte bra även om tempen ligger på 37,7 just nu.

Dock får han följa med och lämna Kevin vid skolan idag... vill inte att Kevin ska både gå dit och hem själv!
Sedan ska vi baka bullar idag, blev aldrig av igår då han mådde så dåligt.

Hehehe detta inlägg skulle kunnat heta Alvin men näää orkar inte ändra rubriken. Vi andra i familjen har det bra, Kevin hostar fortfarande men inte så mycket. Om exakt 1 vecka fyller lillefisen 4 år, heheh hoppas många kommer på lördag och vill fira honom! =)

kram från oss.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress