Fy f**n vilken dålig start på 2011

Jag önskade mig mest av allt igår vid tolvslaget att vi alla skulle få vara friska o må bra. Jahopp det tyckte då inte bacillerna, Kevin kräktes två gånger inatt och en gång vid klockan ett idag. Han har hööög feber och är snorig oxå. Allt kommer på en gång på detta barn, han väger väldigt lite för en sex åring o han behöver inte gå ner i vikt, tycker så synd om våran pojke. Man märker rätt fort när magen börjar försvinna på honom och idag har fasiken inte magen varit framme.. däremot så har hans revben stått rätt ut!

Kevin åt frukost vid halv tio och han fick behålla det fram till klockan ett, sedan har han sovit, sett på tv osv. Vid klockan fem ville han ha lite mat när vi satt och åt.. han åt lite grann, drack mjölk, vatten, lite läsk och så har han ätit lite popcorn. (inte mycket men ändå smakat) och det gick ju hur bra som helst trodde vi! Vår lilla pojke vaknade för ca 20 min sen, o grät... han hade kräkts ner hela sängen. Jag tog hand om honom och älsklingen gjorde rent i sovrummet. Vi flyttade över Alvin till vår säng så Kevin kan ligga i hans säng. Kevin drack lite vatten och jag tog en örontemp.. den var på 40,1 grader!
Alvedon och en kram så stoppade vi om honom igen. Nu sover han gott igen, hoppas detta går över.. tycker bara att det är så lustigt att det dröjer så lång tid mellan gångerna han kräks. Men magsjuka måste det ju vara, så vi kommer stanna hemma.  Tack för det 2011, jag ville ha ett friskt år inte ett barn som mår så dåligt! Jag blir ledsen av att se hans revben stå ut....


Blev en bild från i julas, en frisk pojke då. =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress