Helg

Nu har jag arbetat i två veckor och jag trivs så jävla bra! Trodde inte att man kunde älska sitt jobb och känna att man har kommit rätt och vill vara kvar där jämt, men just nu känner jag allt detta och jag vill inte att det ska försvinna! Jag har lärt mig alla barnens namn (som i vanliga fall brukar ta minst 3 veckor innan jag ens kan dem), jag kan säga vad jag anser och kommer med ideer om vad man kan prova o göra. Vilket uppskattas av mina arbetskamrater och det är just det som känns såååå bra!! =) I LOVE MY WORK!
Men som med alla andra jobb så längtar man till helgen och det gör jag oxå, skönt med två dagars ledighet då jag inte är van att gå fulla veckor och heltid. ;-)

Nackdelen är att när jag är uppe i varv och har så många tankar om saker och ting... ja om jag säger såhär.. är jag stressad, ångest och många intryck då kopplar inte min hjärna av när jag sover. Detta innefattar i att jag är en sömngångare... hehhe det är så få som vet om det men det är min blogg o då är jag ärlig. ;-) Men jag har gått i sömn varenda natt sedan jag började jobba.. denna vecka har det varit ännu värre, och det beror på att jag har ångest över skolan! När jag går i sömn kommer jag oftast ihåg vad jag har gjort... men händelsen igår har jag bara några minnen ifrån.

Igår kväll.. exakt en timme efter jag hade gått och lagt mig. Gick jag i sömn....eller jag försökte men benen ville inte. det jag minns var att vänstra benet var borta, alltså det fanns där men ändå inte. Det var bort domnat. Detta innebar att jag ramlade och skrapade i armen (överarmen, på undersidan) i nyckeln som sitter i vår byrå... det svider till o sen ligger jag på golvet. Nästa sak jag kommer ihåg är att jag gråter som ett litet barn i älsklingens famn. Han plåstrar om mig och jag går och lägger mig... hela dagen idag har jag haft så jävla ont!

Kom hem nu ikväll och älsklingen tog bort plåstret, det är ca 2 cm långt skrapsår och runt om är det lila färgat... ont ont ont! Jag blir så ledsen på mig själv, vet ju att jag inte kan göra nått men jag kan inte sluta tänka på att vad kommer nästa gång? Vill ha en lugn period i mitt liv och slippa ångest och stress.. jag är jävligt nära men den ångesten som är nu fram till skolan är slut är inte rolig!!

Nu ikväll har vi fredagsmys och helgen blir plugg, plugg och åter plugg...

Kram på er alla o glöm inte att komentera. =)

Bilden är tagen från google.

Svärmor

Robban får binda fast dej ;). Skämt åsido, men jag tror det blir bättre när skolan är över.

Lena

Du måste lugna ner dej när du är ledig ...inga måsten...låt maken ta hand om hus o hem.....du behöver inte vara duktig..tänk på dej själv carro... <3 jag vet jag pratar om jag har varit där....sjukskriven i två och ett halvt år och det första halvåret sov jag bort...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress