Blev en tripp iväg...
Efter att jag skrev inlägget igår så fick jag en sjuk längtan till vårat ställe! Så vi slängde oss i bilen och ut till lotten, där grävde älsklingen upp potatis och jag plockade vinbär. När älsklingen hade grävt potatisen plockade han krusbär och jag började rensa lite bland jordgubbarna.

Något som jag blev glad över var att jag får mer jordgubbar igen! En bautastor gubbe o den käka ju självklart snåljopen Alvin upp innan vi hann o blinka! Sen blev jag glad över att jag planterade mina pelargonior (stavning?) i en stor kruka o på balkongen trivdes den inte, men sedan har jag bara slängt ut den på lotten och den hade vuxit massor och jag får även blommor på den nu! =) Me like!

Vi var på lotten i 2 timmar och innan vi åkte hemmåt så plockade jag av 9 tomater som var klara, eller det skulle ha varit 10 men älsklingen provsmakade en. ;-) Väl hemma igen gjordes det saft och barnen duschade och gick och la sig.

Hade fått 5 flaskor saft men två flaskor gick sönder.... den ena vet jag varför men inte den andra. Behöver nya flaskor med andra ord.. o jag som var på ikea härom dagen!! Men 3 flaskor med saft blev det. Inget som jag gillar men barnen älskar det. =)


Vår skörd av lotten potatis. =) Det är tur att det är kallt och svalt i matkällaren så vi hinner äta upp allt. =)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress