Början på semestern
Nu har snart två semesterdagar gått och jag försöker ta tillvara på vår ledighet som jag och mina älskade barn har tillsamans. Igår regnade det nästan hela dagen så då bakade vi sockerkakor, tvättade och lekte inne. Vi lagade lite lunch och satt och pratade en massa medan vi åt. Det märks att det blir ett annat tempo när vi är lediga men samtidigt blir barnen frustrerade då det igentligen kryper i kroppen på dem. (vet hur det är själv men försöker att inte tänka för att klara av att vara ledig).

När älsklingen kom hem åkte vi till mamma och pappa, där hjälpte älsklingen pappa och vi fikade lite.
Väl hemma igen blev det en dusch och sedan sängen.

Morgonen idag började i samma lugna tempo, vi åt frukost, fixade chokladbollar, klädde på oss och tog spårvagnen till Frida. Där tvättades det och vi fikade. Barnen tittade på tv och jag & Frida satt i köket med en kopp kaffe och snackade. =) Fick skjuts hem och väl hemma blev det att vika tvätten och lägga in den. sedan cyklade vi till lotten, där grävde barnen och älsklingen upp potatis, barnen grävde mest och älsklingen låg på alla fyra och letade potäter! =)
Själv plockade jag vinbär och sedan rensade i landet.. har verkligen inte sett efter det i år men vad ska jag göra då när jag jobbar hela tiden?? Ska bli ändring på det under mina 3 veckors semester iallafall, älskar stället och vill verkligen ha det kvar så då måste vi jobba lite där ute oxå.

Detta var våra två dagar än så länge på semestern, imorrn ska vi på roligheter men det kommer ett inlägg imorrn eller torsdag om vad vi gjorde! Tjohej!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress