Utvecklingssamtal
Jag har inte bloggat på ett tag, har en hel del att skriva här men tar en sak i taget.. Var på utvecklingssamtal i tisdags med min förstfödde son. =) Jag var rätt nervös, tänk om han inte är redo för första klass osv osv.
Men det behövde jag inte varit orolig för, kom till skolan och så satt fröken och Kevin där. Vi gick igenom hur han är och att han är redo för skolan. Enligt  henne så hade han varit redo för skolan ända sen i höstas..

Kevin är en riktig matematiker, han behöver inte räkna på fingrarna för att komma fram till svaret och svaret kommer sååå fort! Läraren sa att tal och han svarade direkt, jag hann knappt att tänka innan han hade svarat! =) Han är en rejäl tänkare och svaren kommer snabbt. Han kan mer i matematik än de andra i klassen.
Men han är lite långsam, detta beror på att han är väldigt noggran med sina saker som skall göras och därför hinner han ibland inte klart.

Utav fem sidor fulla med saker de skall ha uppnåt eller är nära så är det fyra saker han behöver öva på, det är:
* Knyta skorna
* Månaderna
* Namnen på alla små bokstäver
* Trä en tråd genom en synål

Det sista tror jag att han inte har klarat av pga att han inte har sett ordenligt. Men nu har han glasögon och då får vi öva helt enkelt. =)

Är en väldigt stolt mamma just nu! =)

Farmor

Undrar vem han beråss på hahahhah. Måste vara farmor

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress