Helgen

Helgen har gått otroligt fort! Fredagen spenderades först på jobbet fram till fyra, sedan kom Magnus & Anna hit. Vi åt hemmagjord pizza, drack vin/grogg och spelade spel. Blev lite väl mycket vin för min del men roligt hade vi!! =)

Lördagen fick jag sovmorgon, sov fram till tio.... sedan åt vi frukost och städade lite.  Vid lunchtid kom barnens farmor och farfar på besök. =) De har varit 6 veckor i USA så barnen har saknat dom massor! De fick lite leksaker och jag fick mina vita converse. =)
Frammåt eftermiddagen gick jag och Alvin till affären, där inhandlades det grejer till både middagen och mys. =)
Hemma igen satte jag mig och läste en stund, så roligt det är att läsa när man inte är tvingad!! =)
Halv sex klädde jag om mig (ville inte gå i myskläder när vi skulle få gäster), började fixa maten, det blev varm smörgåstårta till oss vuxna och barnen som inte ville ha det fick korv med bröd. Mina barn åt för en gångs skull 2 korvar var! De brukar äta en halv annars. heheh Claudio, Linda & alla barnen kom. Vi åt, pratade en massa och hade det allmänt trevligt.

Det blev melodifestivalen och en massa chips & popcorn oxå. Tyckte rätt låtar gick vidare från andra chansen, tycker inte att mello har varit speciellt bra i år men de bästa låtarna gick nog vidare......Tror dock inte att vi kommer långt i den stora tävlingen sen.

Vid halv tio hade Alvin ner ett glas som gick i tusen bitar på vår matta... var bara att dammsuga, dammsuga, dammsuga! Ibland är det nog inte så bra med en långhårig matta. Men hemmet blev städat och det känns skönt nu på morgonkvisten att sitta i soffan och se att jag har inge att städa idag. =)

Idag bär det iväg upp till Fjugesta, där ska vi fira busungen Arvid som fyller hela 3 år redan! =) Och det måste firas med paket och sång, så det är klart vi åker dit. =)
 
Världens finaste Arvid, ses idag!! =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress