Tisdag...
Är så trött, trött, trött! Vår chef har bestämt att vi som stänger ska jobba till halv sju... tack för den kände jag som satt på jobbet från tjugo över fem till halv sju helt själv!! Kom hem kvart i sju, lagade mat och sedan somnade barnen.. jag somnade nio o gick upp fem imorse.. Infann mig på jobbet klockan sex. Japp, just nu känns det som om jag bor på jobbet. Men så ska det väll vara.

Eftersom jag är så pass trött som jag är så tar jag väldigt illa vid mig och blir väldigt sur över småsaker, men ikväll ska jag somna tidigt o sova ända till sju imorrn. =) Pratade med min älskling och han är inne på att nu inte firas, får se helt enkelt hur det blir.. ingen som tjatar om att komma hit ändå men jag anser att man firar de som fyller. Om ni vill ge honom något så skulle han bli väldigt glad över en stooor klotgrill. =) Han har tjatat sen förra sommaren, o jag hittade några men näää de var antingen inte klotgrillar eller så var de för små.

Tror att många har slutat läsa här, känner mig lite övergiven men jag får mig själv att skylla då jag inte uppdaterar så ofta. Shit, jag skulle kunna somna lätt här i soffan just nu, heheh barnen ligger och tittar på Star wars och de älskar det verkligen. Lika nördiga som sin pappa tror jag minsann! ;-)

Jag var hos tandläkaren idag, för att ta 1 kort... ta bort tandsten och putsa tänderna så kostade det 470 kr! Det är för faan rena rånet rent ut sagt!! Sedan kunde hon inte ge besked så på fredag ska en läkare titta på bilderna o se om jag behöver laga mitt pyttelilla hål, jag är faan inte miljonär känner jag!! Varför ska det vara så dyrt för?? Så dyrt är det inte ens att gå till vårdcentralen... borde ha samma priser! Då tror jag att tandläkarna skulle ha mera patienter.

Jag vill att snön på lottisen försvinner nu, vill greja en massa känner jag.. det liksom kliar i fingrarna!! I år ska vi göra en massa saker som vi inte gjorde förra året, ska försöka hitta någon med en stor bil som kan slänga allt vårt skräp bara, annars kan vi fixa det mesta själva. =)

Vi har det bra men som sagt jag är väldigt trött.. är just nu glad över att ha 2 underbara pojkar som ligger o myser i soffan framför en film, hade jag haft mindre barn så hade det inte gått. heheh tror minsann att jag börjar bli rejält bortskämd! ;-)


(Bilden är tagen från google)


Hej igen!!
Vi kommer fira Robban på lördag, alla som vill fira honom kommer mellan 12 och halv ett. Vi har lagt det så tidigt då vi själva ska vara borta vid halv fyra. Men ingen ska känna sig tvingade, vill man inte komma så gör man det helt enkelt inte. Så inga måsten. ;-)
tessan

så knäppt att behöva sitta kvar på dagis om alla barnen har gått hem, förlorar ju kommunen pengar på oxå..

Farmor

Kolla varför den som stänger ska vara kvar, kan vara nån gammal regel som inte finns längre. Annars är det dags att påtala för dom styrande det otroligt korkat det är att man måste vara på ett tomt dagis.

Ang kalaset. Vi tjatar inte utan vi hade faktiskt tänkt komma den dagen som Robban fyller men så ändrade ni det till lördagen, så nu ska C på möte hela måndags eftermiddagen.

Ska han inte firas på lördagen eller hur blir det. Tala om hur ni tänkt ha det så att vi vet och att ni är hemma när vi kommer :)

Emma Svensson

Men inte måste ni väl sitta kvar där om det är barntomt och ni inte har något administrativt eller liknande att göra?! Märkligt för jag jobbar ju i samma kommun men vi har inte alls samma direktiv, när det är barntomt bestämmer vi själva om vi vill gå hem eller om vi vill stanna och jobba vidare med planeringar å administrativt å liknande men det är klart går vi hem så dras ju den tiden av och får tas igen en annan dag.. Konstigt att det är olika direktiv men samma arbetsgivare!



Jag jobbar 75 % nu och det är jag jättenöjd med, 28 timmar i barngrupp å 2 timmar barnfri tid, det gör att jag aldrig känner den där tröttheten som jag tror man gör när man jobbar hundra och det känns som att man bor på jobbet. Så länge barnen är små får du ju gå ner till 75 % utan att bli av med din heltidstjänst i botten, kanske nåt att fundera på?



Kram Emma

Johanna

Å jag kanske kan svara liiiite på den där dagisfrågan för jag har ju samma chef på barnens dagis ;) Å vi hade just den frågan uppe på ett möte fast frågan kom från en förälder... Dagis har en viss öppettid som går ut till föräldrar men när förälderna kom till dagis av någon anledning (minns inte) så fanns ingen där... typ tidigt... fyra kanske... å då blev chefen lite upprörd å menar på att personalen ska finnas kvar hela sin arbetstid! Hon skulle prata genom det med personalen. Å sen hade hon samma svar som Emma redan gett! Oftast finns det väldigt mkt annat att göra på ett dagis än att ta hand om barnen (som det faktiskt oxå gnälls mkt om på personalmöten att man inte hinner!) & sånt kan man väll göra då? Å om man hellre vill gå hem, ja då blir det ingen lön för den tiden! Kan jag tycka är rätt! För visst, han man absolut inget å göra å bara sitter rakt upp o ner å väntar ut tiden känns det grymt onödigt! Bättre å gå hem då & ta den tiden någon dag när det är kris å inga vikarier finns! :)



Å till bloggen, tror tyvärr inte att det är mkt kommentarer i någon blogg! Det är nog en svacka på den fronten!Så det är nog inget som du ska ta åt dig av! Ta vara på allt i "verkliga livet" istället, det är det som är "Livet" :)



Kram på dig!

Johanna som är grymt dålig på att kommentera ;)

Johanna

Å jag kanske kan svara liiiite på den där dagisfrågan för jag har ju samma chef på barnens dagis ;) Å vi hade just den frågan uppe på ett möte fast frågan kom från en förälder... Dagis har en viss öppettid som går ut till föräldrar men när förälderna kom till dagis av någon anledning (minns inte) så fanns ingen där... typ tidigt... fyra kanske... å då blev chefen lite upprörd å menar på att personalen ska finnas kvar hela sin arbetstid! Hon skulle prata genom det med personalen. Å sen hade hon samma svar som Emma redan gett! Oftast finns det väldigt mkt annat att göra på ett dagis än att ta hand om barnen (som det faktiskt oxå gnälls mkt om på personalmöten att man inte hinner!) & sånt kan man väll göra då? Å om man hellre vill gå hem, ja då blir det ingen lön för den tiden! Kan jag tycka är rätt! För visst, han man absolut inget å göra å bara sitter rakt upp o ner å väntar ut tiden känns det grymt onödigt! Bättre å gå hem då & ta den tiden någon dag när det är kris å inga vikarier finns! :)



Å till bloggen, tror tyvärr inte att det är mkt kommentarer i någon blogg! Det är nog en svacka på den fronten!Så det är nog inget som du ska ta åt dig av! Ta vara på allt i "verkliga livet" istället, det är det som är "Livet" :)



Kram på dig!

Johanna som är grymt dålig på att kommentera ;)

Johanna

Å jag kanske kan svara liiiite på den där dagisfrågan för jag har ju samma chef på barnens dagis ;) Å vi hade just den frågan uppe på ett möte fast frågan kom från en förälder... Dagis har en viss öppettid som går ut till föräldrar men när förälderna kom till dagis av någon anledning (minns inte) så fanns ingen där... typ tidigt... fyra kanske... å då blev chefen lite upprörd å menar på att personalen ska finnas kvar hela sin arbetstid! Hon skulle prata genom det med personalen. Å sen hade hon samma svar som Emma redan gett! Oftast finns det väldigt mkt annat att göra på ett dagis än att ta hand om barnen (som det faktiskt oxå gnälls mkt om på personalmöten att man inte hinner!) & sånt kan man väll göra då? Å om man hellre vill gå hem, ja då blir det ingen lön för den tiden! Kan jag tycka är rätt! För visst, han man absolut inget å göra å bara sitter rakt upp o ner å väntar ut tiden känns det grymt onödigt! Bättre å gå hem då & ta den tiden någon dag när det är kris å inga vikarier finns! :)



Å till bloggen, tror tyvärr inte att det är mkt kommentarer i någon blogg! Det är nog en svacka på den fronten!Så det är nog inget som du ska ta åt dig av! Ta vara på allt i "verkliga livet" istället, det är det som är "Livet" :)



Kram på dig!

Johanna som är grymt dålig på att kommentera ;)

Johanna

Ha ha ha, hoppsan så många gånger den kom med ;)

Idag va jag minsann bra på att kommentera ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress