Mammablogg galan 2011!
Nu är jag hemma igen efter en helg i Stockholm. Jag & Jenny åkte dit vid halv nio på morgonen och när vi kommer till stockholm tog vi pendeln till Solna, därefter virrade vi runt lite och visste inte om vi var på rätt väg.;-)
Men jodå vi hoppade på en buss tillslut och kom rätt! På hotellet prickade vi av oss och vi fick en stoooor goodiebag. =) Inte illa pinkat!

(Äntligen framme!)

Vi ställde ifrån oss väskorna och letade upp lunchen, var utsvultna efter en halv dags resande! ;-) Hittade rätt och vi fick wraps med rostbiff i. Det var ju inte det goaste jag har käkat men det funkade liksom. Vi vandrade vidare och gick in på mässan. Där var det inte som vi hade tänkt oss, blev väldigt besviken över hur litet det var. Men något som lockade var en utlottning varje timme från Nelly.se. Man vann 1000 kr. De två första gångerna gick det inte alls, men sen vann jag!!!! Wiie =) Handlade även en tröja till Alvin som han blev glad över. (Får väll se sen hur mycket han använder den...)

Vi lyssnade på en underbar föreläsning, nämligen på denna människa:

Olga! Hon pratade om träning och kost och hade en sån avslappnad sätt så det var riktigt roligt. =)
Vi lyssnade även på en föreläsning om Loppi.se och hur de grundande den. Väldigt bra!

Vi begav oss upp på rummet, slumrade till och sedan gjorde vi oss iordning för en helkväll!

Detta blev det inför kvällen och jag blev riktigt nöjd!
Vi gick till terassen där alla andra morsor var och där bjöds det på fördrink och tilltugg. Mumma!

Vi satt och njöt utav solen och utsikten över vattnet. Träffade på några trevliga morsor som slog sig ner hos oss. =) Vi utbytte lite bloggadresser och det är tjejer som jag kommer följa.=)
Vi fick gå in och blev då blev vi placerade vid olika bord, jag & Jenny hamnade inte i samma bord men det gjorde inge för det var trevligt ändå. Till förätt fick vi:

Kronärtssoppa med stora räkor och rostad bröd. Alla i mitt bord tyckte om det och jag tyckte inte att det var så himla gott, gillar ju inte räkor o lämna kvar på tallriken ville jag inte göra.. inte när alla skrapade ur sina skålar. Men ner slank räkorna och soppan med!
Efter förrätten kom en kille som rappade lite och det tyckte jag drog ner väldigt mycket på stämmningen, det var liksom för högt så man hörde inte ens vad man tänkte! Som tur var så var det endast 3 sånger typ.
Varmrätten var:

Kycklingfile med potatis, rotfrukter och nån sorts pure... men jag tyckte det var gott och åt på. =) Till det blev det rövin som smakade riktigt bra! =) När vi satt och åt kom det en stå upp komiker som pratade en massa. Jisses har nog inte skrattat på så länge och så mycket, Höll ju på att kissa på mig så mycket skrattade jag! =) Hon var suverän!
Efterrätten var det godaste på hela middagen, vi fick en pannacotta med någon jordgubbsgrej. =) Det var sååå gott!

Efter middagen presenterades en massa vinnare som vi alla fick rösta på. Alla var verkligen värda priserna och jag tyckte det var roligt att en från familjen annorlunda vann. =) Dom såg man under kvällen och det var riktigt skoj att se dem på riktigt och inte bara på tv och genom bloggarna. Jag pratade även med Tina från Älvdalen. =)
Det drog igång disco efter middagen men jag & Jenny är nog för vana att gå och lägga oss tidigt så klockan ett sov bägge två gott i de sköna hotellsängarna! =)

Vaknade med ett ryck halv nio i morse, kände att jag sovit alldelles för tungt och dagen skulle inte kännas så skönt.. men tog en lååång dusch och piggnade till. Sminkade mig, bäddade, packade väskorna och sedan gick vi ner till frukostbuffen! Oh vad gott. MMMMMMMM
Jag åt:
  
Efter frullen fick vi göra en utvärdering om galan och sedan skriva sitt namn och lägga i en burk. Vi samlades utomhus i den sköna solen där de drog våra namn och de flesta tror jag vann saker. Jag vann en fotoutbildning som jag absolut inte ville ha, bytte den mot en annan grej. =) Vi njöt av solen och utsikten ett tag till innan vi begav oss upp för att hämta våra saker. Sen blev det en resa hem i en jättevarm buss! Har haft en bra helg, var lite tråkigt igår och dålig info om saker och ting men sen vägde kvällen och dagen idag upp det. =)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress