Valborg & 1 maj
Valborgsdagen började tidigt... vaknade klarvaken kvart i sju och hostattackerna övveröste mig. Satt och slöade i soffan fram till åtta sen gjorde jag iordning mig och barnen, dukade fram frukost och barnen väckte älsklingen. Vi åt en låång hegfrukost och sedan åkte vi till Ica Maxi för att handla. Handlade och sedan iväg för att tanka bilen, det gick inge vidare... slutade med att datasystemet på macken hakade upp sig och tog mitt kort!! Var bara att åka hem och ringa banken för att spärra det... väl hemma kom mamma & pappa, de ville låna min bil och det är klart att de får det. Så jag tog mammas bil.
Åkte ut till Lotten och fortsatte att greja därute. Så fint det blir när det börjar synas resultat!

Klockan kvart över tre rattade vi den lilla bilen till Rejmyre, till Magnus & Anna! =) Där fikade vi, grillade och bara hade det avslappnat och trevligt som vi brukar. =) Efter kvällsfikan gick vi till elden så att barnen fick se på den. De sprang omkring och lekte med alla barn som var där och jag stod mest och bara frös! Väl hemma hos dem igen så satte vi på en film, nämligen Trolljägaren. En överdriven film men rätt roande ändå....Alvin & Tove somnade rätt fort och Kevin såg på Fåret Shaun på övervåningen. Klockan tolv rattade jag hem bilen mot stan igen och väl hemma halv ett somnade jag och barnen gott. Älsklingen vet jag inte när han kom och la sig men jag är van att gå och lägga mig själv. :P

Imorse vaknade Alvin åtta, men la sig i vår säng och somnade om så vi sov till kvart över nio!! Så underbart skönt! Sen låg vi i sängen och tittade på Hemnet, vi hittade 2 hus som vi kunde tänka oss men kostnaden för uppvärmningen var inge vidare och det ena huset hade endast 3 rum.. så vi kollar vidare. Vi letar inte hus direkt men när något dyker upp så är vi intresserade. =) Jag hostade typ lungorna av mig hela morgonen till slut ringde jag 1177 och fick rådet ta ipren, hostmedicin och gå o lägg dig! Tack för den. Kollade då vad som fanns hemma och hittade Alvins hostmedicin som han har mot krupphostan, den provade jag. På flaskan stod det att det var trafikfara, man kan få muntorrhet, trötthet osv osv. Heheh jag somnade efter 10 min och sov 2 timmar! Vad förvånad jag blev när jag vaknade att jag hade somnat, låg ju bara i sängen och pratade med älsklingen ju... hehe

Vi åkte ut till mamma & pappa på eftermiddagen för att få tillbaka min bil. Där fick vi lite fika och sedan åkte vi hem igen. Skönt att vara hemma! Nu ikväll har hostan kommit tillbaka mer o mer så jag kommer fortsätta ta Alvins hostmedicin med tanke på att den hjälper, men främst till natten så jag får sova. Jag mår jättebra för övrigt, så jag är inte sjuk men irreterande med hostan.

Vi har haft en toppenhelg och jag är så glad att vi firade valborg hos familjen Björn. =) Tack än en gång. =)
Farmor

Va härligt att familjen Björn är så härliga

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress