Sköna fredag!!
Nu är det ju inte fredag längre igentligen men tänkte berätta om min dag iallafall!! :-P Eftersom kollegan blev sjuk igår så hoppade jag in o öppnade åt henne imorse, har aldrig kunnat sova ordentligt när jag öppnar, vet liksom inte varför men det går helt enkelt inte! Var därför jag valde att jobba mellantur hela tiden istället när den fråga kom upp i sommeras, sen kan jag inte jobba med öppning o stängning om gubben börjar shifta igen.
Kom till jobbet vid tio i sex, satte på kaffet o stod o försökte vakna till liv, gick inge vidare... sen var jag som en zombie hela dagen på jobbet. Klockan tre släppte/slängde de ut mig från jobbet. Heheh jag ansåg att jag kunde jobba till fyra men det tyckte inte mina kollegor då vi igentligen slutar halv två när vi har öppnat. Fick massa kramar från personal & barn för att jag ställde upp o sen för att det är helg nu, vi brukar göra så vet inte riktigt varför men efter den där kramen så vet man verkligen att det är helg!!
Gasade bilen mot dagis för att hämta lilleman, var stenhård med städningen, vet hur det är när föräldrar kommer o hämtar sina barn o sen bara går så står man där helt jäkla själv o får städa allt, så näää lilleman fick städa efter sig innan vi åkte vidare till skolan för att göra samma process med stora killen! Kom hem vid fyra, slängde mig i sängen o där försvann jag för ca 1 timme... vaknade och gick upp på en gång, annars hade jag nog legat kvar i sängen läääänge! Byggde bilbana med trollen o sen lekte vi lite grann medan jag sprang mellan bilarna o spisen. =)
Vi åt goooo mat, gjorde fläskfilegryta med en massa kantareller i o pomme till det drack barnen cola o jag drack ett glas vitt. =) Sååå gott o härligt att fira in helgen liksom. ;-) När vi hade ätit klart såg barnen bompa o åt godis, själv slängde jag mig i sängen och lyssnade på musik. Har hittat två sånger som jag verkligen har fastnat för, så de gick varma om jag säger så. Lilleman somnade i soffan o då la vi in honom sedan gick Kevin o la sig.
Vi satte oss och tittade på ett avsnitt av Sons of anarcy och sedan fick jag massage. Kan det bli bättre!! Ligger nu här i soffan o är pigg som bara den, tur att man inte ska upp tidigt imorgon. =)
Helgen är inte så fullspäckad som den var från början, jag ska på bio med frugan på söndag, så vi ska äta lite innan o sen blir det film! =) Ser fram emot det massor. Får även lite smått panik över att nästa helg är det första advent, vet i fasiken hur jag ska hinna sätta upp gardinerna o allt som ska upp till advent. Sen brukar vi alltid baka lite pepparkakor o lusskatter till första advent, men det får nog vänta tills jag har tid!
Kram & god natt alla där ute, hoppas ni får en väldigt bra helg det ska jag ha. =)
Farmor

Du hinner nog med allt ändå. :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress