Mysig helg
Jobbade till fyra igår, hämtade en trött Alvin och sedan tog vi spårvagnen hem. Väl hemma somnade jag i en timme och sedan piggnade jag till mig lagom tills Agge & Conny kom hit. Tvättade håret, gjorde ordning det, sminkade mig, målade naglarna och tog på mig snygga kläder. För halv åtta stack jag o älsklingen från hemmet, tog spårvagnen till stan och gick på Sankt George. =) Där beställde vi in både förätt och varmrätt. Jag tog tzatsiki med grillat bröd och husets sallad till förätt. Supergott var det! Till varmrätt tog jag färsk kolgrillad ryggbiff med hustets bearnese och potatisgratäng. Till det tog jag ett glas vitt vin. Så jädrans gott det var! =)
Vi hade ätit klart vid kvart i nio, vi betalade och började promenera lite för att komma på vad vi skulle göra sen.. vi hamnade på bion och bestämde oss för att se Abduction. Jag tyckte den var helt ok medan älsklingen gillade inte den. När bion var slut tog vi oss en promenad ner till resecentrum, orkade inte att stå o vänta i 20 min på spårvagnen så vi gick istället ner dit, så skönt att promenera! =)
Kom hem kvart i tolv, pratade lite med Agge och sedan gick vi och la oss. Vaknade klockan tio, käkade frukost, duschade och sedan åkte vi hem till mamma o pappa. Där träffade vi även Putte och Lisa med deras barn. Så skoj! =) Kan inte få nog av att krama Wilma. =) Det är så roligt att de ska snart ha barn igen, få sniffa bebis igen. Helt underbart! =) Väl hemma igen gjorde älsklingen plättar, jag vek tvätten och sedan efter att vi hade ätit så slängde vi oss i soffan och tittade på Åsa Nisse. Helt ok, men ingen höjdare. Tack för en helt underbar kväll igår och dag idag. =)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress