Öron
Idag var det dags för läkarbesöket med Alvin, som vi har väntat! Ville få svar på om han hörde eller inte, om vi kan bli sura över att han jämt säger: Vad sa du. osv. Hämtade min lilla pojke på förskolan klockan tolv och sedan åkte vi till sjukhuset, la i pengar till biljett och letade reda på vart vi skulle. Satt och väntade på att sköterskornas rast var slut så vi fick reda på vart vi skulle, vart hänvisade till hörselmottagningen och sedan satte vi oss ner...
En jättegullig sköterska kom och hon pratade med Alvin hela tiden, det märktes att hon skulle jobba med barn. Han fick göra samma hörseltest som på BVC men med roligare saker, han tappade koncentrationen några gånger och sköterskan fångade upp honom direkt och kunde fullfölja undersökningen. Efter ca 25 minuter säger hon jaha nu var vi klara och er son har varit jätteduktig. Jaha tänkte jag vad vill du ha sagt med det?? Men sedan sa hon att hon förstod inte varför BVC har skickat upp honom, för han kan minsann lyssna perfekt.
Stolt mamma & pappa och en stolt Alvin stod där och det känndes så skönt, han fick en liten groda och sedan åkte vi till bageriet på haga där det köptes bullar till fikat. =) Hem och då hade precis farmor hämtat Kevin, tack snälla! Vi fikade och pratade en stund, nu sitter jag här en stund och ska snart ta mig i kragen och göra något.
Jag har oxå tagit mig i kragen idag, bytte fack.. har varit med i kommunal i x antal år och nu är det ju så att jag ska ju inte ens vara med där när jag är förskollärare. Så nu har jag bytt till lärarförbundet. =) Jisses vilken bra dag! Skulle nog köpa mig en lott oxå för att testa om jag har samma flyt som med allt annat idag. =)
Farmor

va sa du?????? hahahahha

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress