Bf +3
Ännu en dag har gått, och jag har haft en bra dag tills nu ikväll då jag fick sammandragningar och förvärkar, och de slutade som vanligt och det är sjukt påfrestande för mitt psyke. Så några tårar blev det nu ikväll.. Vet att det inte hjälper att sitta och böla för att inte bebis vill komma ut, men från att varit ett helt gäng med morsor som skulle ha barn typ samtidigt till att stå där helt själv och bara få vänta och vänta är påfrestande. Jag vill oxå!! Har nog aldrig varit så redo att föda som jag är nu.. men nää.
 
Men som sagt dagen har varit bra, vi lämnade barnen på skola/dagis, sen kom Anna hit, vi tog en kaffe innan vi drog till Maxi för lunch. Åt god lunch och sen handlade vi stövlar och skor till trollen, handlade även strumpor till Alvin. Och jag köpte mig ett par nya mysbyxor, det kände jag att det kunde jag gott unna mig! 
 
Väl hemma igen så drog jag och älsklingen en snabbis till rusta, där hittade vi inget.. gick in en sväng på barnens hus, där hade de lego för 50 % så vi passade på att handla ett stort lego var till trollen som de får av tomten. =) Älskar när det är billigt!! 
 
Lämnade av älsklingen och åkte till skolan för att hämta Kevin och dagis för att hämta Alvin. Väl hemma igen rensade jag svamp och sedan började helvetet.. sms älsklingen för att förvarna, men kunde rätt snart sms igen och säga att det var falskt alarm igen. Lagade lasange och vi åt, sedan somnade jag en 40 min i soffan medan barnen spelade dator. Nu sover bägge trollen, Alvin har yttligare en tand lös.. han kommer bli helt tandlös den där ungen!! 
 
På tal om någonting annat.. det märks att även barnen tänker mycket på lillebror, när vi satt och åt så säger Kevin:
-"Mamma, doktorn sa ju att Mårten ska komma i söndags, varför gjorde han inte det?"
-"Ja du Kevin, jag vet inte.. det gjorde inte du och Alvin heller, han kommer när han känner att han är redo"
-"Men mamma, tänk om Mårten dör där inne för att han inte kommer ut?"
-"Hm, det kommer han inte göra.. han kommer när han är redo"
Det samtalet var väldigt jobbigt för mig, vad ska man säga? Ja min lilla älskling det skulle kunna ske men det gör det troligtvis inte? Hur svarar man på bästa sätt på sånna frågor?? Och Alvin satt bara bredvid och var helt tyst och tittade.. sen säger han efter en stund.
-" Då kommer ju inte jag bli storebror om han dör"
Hm, så svårt så svårt!! Började prata om något helt annat för att inte börja gråta, trodde inte att de hade sånna tankar om sin lillebror. 
 
Hm, blev ett jobbigt avslut på blogginlägget idag men var tvungen att skriva av mig.. Ni ska få en uppdatering på listan igen. 
 
Listan
Mamma: 4/8 3780 gr 53 cm
Lena B: 4/8 3520 gr 52 cm
 
Anna B: 8/8 3680 gr 52 cm
 
Agge:14/8 3380 gr 52 cm
Cecilia: 14/8 3420 gr 51 cm
Pamela:14/8
Lisa: 14/8
 
Annelie: 15/8 4100gr 53 cm
 
Jos:16/8
 
Emma: 20/8 3420 gr 52cm
 
Anna & Maggan 21/8 
 
Helena: 22/8 3250 gr 54 lång
 
Lisa: 24/8
 
Älsklingen: 26/8 3500gr 53cm 
 
Alvin: 27/8 
 
Kevin: 31/8 
 
Kram från mig!
(Har en känsla om lördag, för att vi verkligen inte vill då!)
Farmor

Vilka härliga barnbarn vi har. Men att svara på såndana frågor är det svåraste som finns.
Men lördag låter som en bra dag :) :)
Vi ses.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress