Älskade barn
Godmorgon min vän, har natten varit bra? =) Min natt har varit  väldigt blandad.. Igår kväll gick jag med efter mycket tjat om att barnen ville ha en koja under trappen och de ville sova där. Jag sa ja till slut, och de gjorde sin koja och vid nio la jag barnen sa god natt och gick upp med Vilde för att försöka få honom att sova. Klockan tickade på och inte sov barnen... fem över tio kom Alvin och ville inte sova i kojan längre, han tog sina saker och gick till sin säng. Då börjar han gråta!! Fick fram att han saknade pappa ( =ett tecken på att han är övertrött) men han sov fem minuter senare. Pluttisen då.
 
Kevin somnade runt halv elva och då i sin koja, där har han sovit nu fram till halv nio. =) Vilde somnade innan sina storebröder och sov i vaggan. Jag bestämde mig att nu under lovet så ska jag köra hårdträning med Vilde, är trött på att han sover på min axel varenda natt! (Ja han är snart 4 månader bara, men jag skulle behöva få min sömn för att jag ska orka vara dräglig hela dan. Har kommit på att jag inte kan ta upp Vilde från vaggan för då är det stenkört, så inatt fick han ersättningen i vaggan, och sen nappen så han somnade om. Första gången han vaknade var tjugo över tolv, nästa gång kvart över fem och sen nu vid åtta. Och han somnade om varenda gång i vaggan, mammas lilla älskling! =) 
 
Tror ni att jag sov bra för det? Nääää!!! En liten Alvin kom upptraskande nån gång mellan kvart i elva och halv ett... och han har sovit på mig!!!!! Är rätt mörbultad och försökte peta på honom så han kunde lägga sig mer i mitten, men nej då. Han kommer sällan upp till oss men han gör det när han har drömt nått otäckt. (Han sköt spöken häromkvällen innan han kunde somna så han har kommit in i nån period) 
Älskar mina barn så mycket men jag skulle behöva min sömn... låter som värsta sura morsan här nu men nån gång vill jag klaga. 
 
Vad ska ni göra idag?? Jag ska städa och sen ikväll kommer Anna hit, då ska vi ha tjejkväll. =) Ta ett glas vin och bara umgås. =) 
 
Nej dags att gå och se om Vilde har vaknat, han ligger i vår säng nu och är rädd att han ska ramla ur vår säng. Har bullat upp med filt på kanten men han rör sig så mycket så vill förhindra att olyckan är framme. 
 
Kram på er!
jos

Så typiskt när ett barn sover bra och ett annat sover oroligt.... Men skönt att det funkade bra med Vilde! Hoppas det fungerar lika bra inatt! Här kan det bli en lååååång natt... Adrian somnade i bilen påväg hem från badet och sov i 2 timmarfram till kl 18 :-S nu har han fått flaska och somnat i soffan med sin pappa vilket kommer resultera i att han kommer sova oroligt i sin säng sen eftersom han inte somnat i sängen :-( kan ju säga såhär att Glenn får ta nattpasset om det blir en jobbig natt!

Anonym

va härligt det är med barn :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress