En vecka kvar...
Jisses en vecka kvar till jul!! Godmorgon förresten på er läsare! =) Får smått panik över att det är bara en vecka kvar till julafton, är jag klar med julklapparna? Näääää!! Jag ska köpa julmat, klappar, baka osv. Baka är min passion i livet (förutom familjen) så när folk säger att jag ska ta det lungt med mitt bakande så förstår de nog inte att de sårar mer än ger tips. Min terapi är liksom baka, och jag fryser in mycket så det är inte så att vi fikar varenda dag. Heheh
 
Vad händer hos oss då? Nu har jag precis gett Vilde mat, han äter ca 110 ml åt gången men ofta, ca 2-3 imellan så han börjar bli rund om kinderna! Han ratar nu även bröstet på natten så ammningen är borta helt och hållet, hur mår jag då? Nej inget vidare ville amma, det är mysigt och jag tycker om att göra det men när man har en son som hellre väljer flaskan så ger jag upp.. så nu är ammningen ett minne blott.  Tycker det är bara baltigt med ersättning, smidigt att dra fram tutten och amma!
 
Annars har vi det bra, eller vi lever med trotsiga barn men det känns som det är så jämt, spelar ingen roll vad man gör för det är en massa trots ändå! 
Idag kommer Leo och leker med Alvin så då kanske han inte är så trotsig idag, eller så blir det bara värre.. sen ska vi baka pepparkakor idag och slå in lite julklappar. =) Städa det gjorde jag igår och så kom mina jobbarkompisar på adventsmys, och det var verkligen mys på hög nivå! Fick en hink med lite adventsgrejer i, som försenad present. =) Tack brudar!!
 
Vilde är en mera nöjd kille efter vi började ge honom ersättningen, visst nätterna är åt skogen fortfarande men de börjar oxå bli bättre. =) Han har inga skrikperioder som förut. och det beror ju på att han var hungrig då. Men han har lika svårt att koppla av när det är folk runt omkring, dock somna han och sov 40 min igår när jag hade kompisarna här och det är nått nytt. =) 
 
Det var lite om Vilde, då hoppar vi över till nästa troll nämligen Kevin. Han räknar ner dagarna nu, han vill ha lov nu!! Hahah idag skulle de åka pulka efter lunch, tror det blir svårt med det men kanske det funkar.. 
Hans största nöje är att läsa böcker, se på datorn eller se på film. På hans önskelista står en egen tv högst upp! Jag kommer inte ge honom det, kanske en snäll tomte kommer med det. Hehe ;-) 
 
Nej, nu luktar det inte gott här längre... tror min bebis har lämnat nått obehagligt i blöjan! ;-)
 
kram på er, vad vill ni ha i julklapp??
 
Anna

Jag vill ha smink, ett besök hos frissan, lyktor, glasflaskor o glasbrukar, spa- Weekend.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress