Halkigt
Usch vad halt det är ute idag! Tur att man inte ska ut med bilen och åka. =) Så ta det lungt i trafiken ni som ska åka! Vad har vi gjort idag då? Inte mycket om jag säger så. Vilde sover mycket bättre med gröt i magen och ersättning på det! Han vaknade till vid tolv, älsklingen tog honom och gav honom mat sen sov han till tre i sin vagga då han åt en flaska till med mat.
Jag vaknade till vid nio och då tyckte jag att han hade sovit länge nog, låg och pillade lite på honom och pratade tills han vaknade och han är verkligen världens gladaste bebis på morgonen! =) <3
 
Vi åt frukost (Vilde gröt) och sen klädde vi på oss och gick till Eneby centrum för ett besök hos banken. Där var vi verkligen inte ensama!!! Men nu har barnen lite mera slantar på deras sparkonton! Tycker det är viktigt att man sparar till sina barn, kan man inte så kan man inte. Men 100 kr till varje barn, varje månad och sen extra vid jul, födelsedag osv det är inte mycket pengar vi pratar om men på sikt blir det en hel del till dem. Jag kan säga rent ut att jag har inte råd att spara mera till dem även om drömmen skulle vara att deras hela barnbidrag skulle in på deras konton. 
Sparar ni till era barn?? 
 
Vi handlade även på ica och där köptes det nyårsmaten. =) Slippa trängas bland folk är ju kanon! Är glad över att ha ica i närheten och de har samma priser som ica maxi i stort sätt. Så varför åka till maxi och trängas när man kan gynna butiken i närheten?! =)
 
Väl hemma igen lagades det lunch och jag slängde ihop en kaka till em kaffet. =) Älskligen har åkt och jobbat, jag ska försöka att få bebis att somna och sen kommer Linda med sina barn hit. =)
 
Ikväll ska jag förbereda inför min och Annas tjejkväll som vi ska ha imorgon, ska bli sjukt roligt!! =) 
 
Måste få berätta något roligt, Vilde han ligger verkligen inte stilla längre och snabbt går det! Han drar sig runt runt, rullar från både mage till rygg och rygg till mage. =) Min 4 månaders bebis är så rörlig! Och sen har han dreglat en massa och är snorig, igår såg jag och älskligen en tand som är på väg att spricka upp i överkäken. =)
Mammas & pappas bebis börjar bli stor ju! 
 
Vad gör ni en dag som denna??
 
kram på er!!
Anna

Ja, vad stor han blitt, både gröt å rör sig :) kul!
Alice har jag inte börjat ge gröt än. Tror jag väntar med det ett tag till. Hon har sovit bra senaste tiden med ersättning. Somnar vid 20 typ, vaknar vid 04 och två sista nätterna gett ersättning då och hon har sovit till 08. Om jag ammar på natten vaknar hon mkt tidigare typ 06. Kan bara amma typ en gång per dag nu. :( sittriktigt!

Svar: Jag ammar inte alls längre, Vilde kom ju på att med flaskan behövde han ju inte jobba lika mycket som med bröstet. Har försökt men han vill inte. Men han äter långt ifrån det han ska äta per dag så därför grundar jag med gröt.. men han äter 2 gånger per natt nu istället för en gång.
snuttungar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress