Jullov
Nu har barnen gått på jullov, så himla skönt!! =) Idag lämnade jag två glada barn på skola/förskolan för att sedan ta en rask promenad till jobbet. =) Var riktigt trevligt att träffa både barn och personal, men jag längtar inte till att börja jobba igen! ;-) hehe Stannade kvar rätt länge och Vilde hade verkligen svårt att koppla av på vägen hem. Men efter mycket gråt och skrik så somnade han i vagnen, sov 10 min för att sedan vakna och vara glad igen. Förstår inte hur han kan vara glad och pigg efter endast 10 min sömn!!!
 
Annars har jag inte gjort så mycket, vi håller på att göra pepparkakshuset och det står nu och torkar.. himla fint och barnen har fått dekorerat själva! =) Såhär inblandade har de nog aldrig varit men det är nog för att de för en gångs skull vill vara med! =) (Bara jag som har svårt att inte lägga mig i, hehe)
 
Igår var jag och Vilde på julavslutning på öppna, så trevligt det var! =) Känns som man börjar komma in i själva gruppen nu, får se om jag går nått efter jul. =) (Jag har valt att inte gå till öppna i mitt område då jag inte vill träffa på alla föräldrar som jag jobbar för.. )
 
Har nu suttit och lagt in alla räkningarna och det verkar bli en rätt bra månad trots allt, fick lite lön eftersom jag fick löneförhöjning. Tack tack säjer jag bara. =)
Älsklingen sitter nu och försöker få Vilde att somna, han behöver sova ut för att vi ska kunna få en lugn, romantisk kväll! Vi ska nämligen på julbord på Löfsta slott ikväll, förväntningarna är höga!! Kevin & Alvin ska sova hos Magnus & Anna, de kommer få det kanonbra! =) 
 
Håller på med en massa saker samtidigt just nu, lägger in räkningar, plockar, tvättar, bloggar, packar osv osv. Men det viktigaste är nog att Kevins mediciner kommer med! 
Var och fixade mina naglar igår, asså jag blev sååå nöjd! Jag vill inte klippa av mig håret, sminkar mig väldigt sällan men naglar tycker jag riktigt mycket om och därför unnade jag mig en stunds barnfri tid och bara kunde koppla av!
 
Nej, måste fortsätta här hemma!
Kram på er!
 
Javisst ja, vi fick hem papper till Alvin idag från skolan, till hösten börjar han på Enebypark! =) 
 
 
 
Emma - Mamma till Theodor

Super fina naglar verkligen, vart gjorde du dom? :)

Svar: Tackar! Jag gjorde dem på mirum galleria! =)
snuttungar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress