Lucia och granen
Det är så svårt att hitta på någon bra rubrik eller vad tycker ni bloggare? =) 
Vi har det kanonbra här hemma! Vi försöker få lite julstämning och vi både bakar, pyntar och spelar julmusik. Igår var det lucia på dagis och knappt att ögat var torrt, har blivit sjukt blödig sen jag blev mamma! Men det var vakert och trevligt, Vilde blev en stor höjdpunkt hos både barn, föräldrar och personal och givetvis gick då Alvin in i en försvarsställning att ingen skulle peta på hans lillebror! Kan inte vara lätt att vara storebror och vara svartis.. Min pluttefis! =)
Vi fikade och jag hade gjort varm choklad (inte med oboy då, no no! Utan men kakao och socker) och sen lussebullar och han sa att det var världens godaste choklad han hade drucki! *Stolt*
 
(alvin hade självklart finste tomtedräkten iallafall, tyckte jag! =) )
 
Efter lucia åkte jag och Vilde vidare till Åby för att gå på babysång och träffa Karin & Erik. =) Vi hade det jättetrevligt där och vi följde med Karin hem på lunch. Det blev supergod mat och fika! =) Lite stressigt hem bara för att hämta Alvin. Heheh 
 
Idag har jag, Vilde varit med Alvin till dagis för han skulle spela teater, han är ju annars ledig varje fredag och måndag men han ville vara prinsen i Snövit så då fick han vara det. =) Och han var så duktig!! =) 
Efter teatern åkte vi hem och träffade Sofie och Wiggo, han hade vuxit så mycket!! =) Hade det supertrevligt så det var synd att man var tvungen att skynda sig för att hämta Kevin på skolan! Men som tur är kan man ju ses fler gånger. =) 
Hämtade Kevin, handlade inför kvällens mys och hem för att klä granen! Som alltid så blev jag nöjd över vår gran, dock vet jag inte riktigt om jag har nån julstämning.. är nog för lite julmusik kanske?! =) 
Visst blev den fin? det ska synas att det är barnen som har klätt granen och det ska vara med deras saker i den oxå!
 
Här kommer förresten lite bilder från Kevins lucia
 
Vad gör vi annars då? Jo nu lagar min älskling maten (idag blir det wook  & bulgur) och imellanåt spelar vi kort. =)
 
Vill ni se hur fint vi har det hemma hos oss?? Jag ska bjuda på en bild på övervåningen så ni får se sen får det nog vara slut med bilder för idag. ;-) Vad ska ni göra i helgen då?? Vi har fullt upp i vanlig ordning, men som sagt jag gör ju inget tråkigt. Hehe =)
 
Kram på er & trevlig helg!
jos

Åh vad mysigt ni har fått det hemma! Vi har inte lyckats få så jättemkt julkänsla här hemma :-(

Snart börjar babysimmet!!! :-D längtar!

Sofie

Tack själv för en supertrevlig förmiddag! Vi får göra om det snart igen :)

Emma Roodla - Fotograf

tack så jättemkt! aah du jag kämpar på, är ju examensarbetet kvar som är kämpigt!! för en barnfotografering tar jag 800kr då är det både syskon och enskilda bilder som ingår sen kan det komma till eventuell reseersättning beroende på vart man vill fotografera :)!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress