Tomtar
Jag älskar julen, och i och med jul så kan man börja pynta med tomtar. Tomtar är nått jag älskar! =) Har nog ett ca 30 tal tomtar och i år fick bara vardagsrummet bli pyntat med dem! =) (För er som är nya läsare så har vi ett stort hem på 6 rum och kök, 155 kvadratmeter) Jag är sjukt nöjd över vår pynting här hemma och barnen hjälpte gladiligen till att pynta! På fredag em ska granen även bli pyntad och den ska stå i ena hörnet av vardagsrummet. =)
 
Vi har det jättebra här hemma, vi har fullt upp men det dagarna går i rasande fart! Igår var vi på Kevins lucia på skolan, jättefina var dem och efter sång och verser så fikade vi, hade bakat lussekatter kvällen till ära. =) 
Idag efter att jag hade lämnat de stora killarna så tog jag och Vilde spånkan till Ljura, där träffade vi Cicci och Julius, vi tog en promenad hem till Jos och Adrian. =) Där fikade vi på fruktsallad och hade det allmänt trevligt. =)
 
Väl hemma igen så har vi inte gjort mycket mer än pyntat, älsklingen lagade maten och idag blev det hel kyckling i ugn, potatis och sås. Jääätte gott!! Snart ska barnen se julkalendern, vad tycker ni om den?? Jag tycker den är skitabra!! =) Sitter bänkad varje morgon tillsamans med barnen och ser den, jag kan inte fatta hur funtade människor är som stämmer SVT för att den är för otäck. Eh, vad glor deras ungar då på i så fall? I vart enda barnprogram är det typ nått våldsamt eller nått konstigt. Nu får fasiken folk ge sig!!! Likadant med pepparkaksgubbar och tomtar, är så sjukt trött på att de ska få förstöra våra traditioner!! Och jag tror i verkliga fallet inte att det är invandrarna som har klagat utan de som sitter i högre makter som bestämmer, vad jag vet så vill de flesta invandrare eller nysvenskar som det heter vill vara med i våra traditioner. Sen har jag läst artikeln och har förstått att det var ett väldigt stort missförstånd i det hela, men ändå snart är vi säkert där då vi inte får ha varken pepparkaksgubbar eller tomtar. 
 
Nog om detta nu.. älsklingen har fixat min dator idag så förhoppningsvis så funkar den bättre nu. =) Ikväll när barnen har somnat ska jag se Greys och dricka glögg, har blivit det nu om kvällarna.. alltså glöggen. ;-)
 
Vilde äter ersättning mer och mer per dag och mellan flaskorna så ammar jag honom, jag vägrar att ge upp helt utan försöker att få igång mjölkproduktionen igen, och idag har mjölken funkat ok men det är knappt någon näring i den för min skrutt blir ju så hungrig igen efter bara ca 40 min... 
Nätterna är fruktansvärda just nu, han ska bara sova hos mig, på min arm.. liggandes och snuttandes på bröstet och i värsta fall nappen.. Jag blir knäpp snart om jag inte får sova!! Har varit sjukt bortskämd med att han har sovit mellan 22-05 och nu somnar han 22 och vaknar redan 23,20 typ och sen börjar hela helvetet....
 
Imorgon ska jag på lucia på Alvins förskola, ska bli riktigt mysigt och sen efter det ska jag ratta bilen till åby för att gå på öppna och träffa Karin & Erik. =)
 
Hoppas att ni alla får en bra Lucia imorgon!
kram på er!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress