Frukostinlägg
Har inte haft tiden riktigt att blogga under helgen, eller igentligen kanske jag hade det men orkade inte. ;-) I fredags kom Magnus & Anna hit på lite mat, älsklingen fixade tacos och det var supergott! Han gjorde till och med egna tortillabröd ihop med barnen och gisses det blev gott! =) Till efterrätt åt vi snickerstårta och tobleronetårta. Väldigt trevlig kväll hade vi! =)

Lördagen åkte älsklingen och spelade, han var borta hela låååånga dagen. (Han spelar inte så ofta längre så det är helt ok för mig att han då är borta så länge) Jag vaknade med världens huvudvärk och den höll i sig hela dagen. Jag gjorde de vanliga sysslorna som diska, bädda, plocka och dammsög. La mig i soffan i ca 1 timme medan barnen såg på film, blev rastlös eller nää inte jag men ungarna så då gick vi till backen och åkte pulka! De hade byggt upp gupp överallt så ungarna bara flög fram och jisses vad vi skrattade, tårarna bara sprutade! =) Jag åkte några gånger med Alvin annars hjälpte jag till att ta fart.

Efter pulkaåkning så tog vi spånkan till stan, där gick vi till BR för Alvin fyllt år så han fick en sak där, sedan gick vi till H&M där köpte jag ett par baggyjeans till och strumpor, kalsonger till Kevin. Åt lunch på kupolen. =) Sen handlade vi godis och åkte hem och såg på Ensam hemma och åt lite godis. Sen stensomnade jag och sov i ca 2 timmar! Vaknade utav att huvudvärken var på väg bort och älsklingen kom hem, vi åkte till City Gross för att handla till maten, lagade mat & åt.

Träffade Frida på kvällen och gisses vad jag skrattade!! =) Hade en toppenkväll!

Igår gick lite i lugnets tecken, åt frulle, duschade och grejade lite eller nää jag låg mest i sängen och orkade ingenting medan älsklingen grejade! Skjutsade Kevin till Scouterna och sedan  åkte vi vidare och lämnade Alvin på ett kalas. =) Jag & älsklingen åkte till HC för en fika på Fräcka fröken. =) Bästa fiket ju! Gick lite inne på Hc, köpte två nya örhängen. Ena paret med handbojor och andra med ett par svarta converseskor.

Hämtade Kevin & Alvin, åkte hem och slängde mig i sängen och höll på att somna! Är galen på att inte vara pigg någongång oavsett hur trött jag än är! Jäkla järn säger jag bara!

Frida kom förbi en sväng och vi pratade medan jag lagade lite mat och vi åt. Duschade barnen och sedan blev det soffan!

Idag är det måndag och som rubriken lyder så sitter jag & grabbarna och äter frukost. Ska snart lämna mina troll på frita och förskolan, har inte tagit ledigt något denna vecka och jag får frågan hela tiden varför jag inte har tagit nått ledigt... jag är inte sämre mamma för att mina barn får gå på frita eller dagis! Men Jag har inte gjort det tack vare att jag vill vara ledig några dagar under påsklovet isället sen är det två klämdagar jag skulle kunna tänka mig vara ledig och jag vill ha 5 veckors semester i sommar! Så nu har jag rätt ut det hela och slipper få komentarer om att mina barn får gå detta lov.

Sitter nu här med min kopp te och stora mage i vädret, hehe japp stor mage redan men jag älskar min mage! (vet ju med mig att med både Kevin & Alvin så var jag groteskt stor) men jag älskar min mage, jag älskar att det syns och jag trivs som bara den med min mage. =) Gick in i vecka 15 igår, så det går verkligen frammåt, om ca 1 månad ska vi till Lovisa och göra Ultraljud, jag längtar som bara den!! Vi ska då fråga om könet men där är jag och älsklingen oense, vi båda vill veta men jag tycker att vi sedan kan berätta för de närmsta vad vi ska få medan älsklingen tycker att det räcker med att bara vi vet... hm, svårt det där! Hur fasiken ska jag kunna hålla käften i 20 veckor om vad som är i min mage?!

Nää dags att sätta fart! Hoppas ni alla får en bra måndag. Pöss från mig!!


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress