Länge sen... jag vet
Var ett väldigt bra tag sen jag bloggade, hinner inte riktigt med den men samtidigt vill jag ha den kvar! Söndags kväll blev Alvin dålig.. över 39 i temp men inge mera, under natten kom hans hemska krupphosta och man hörde hur han liksom inte fick någon luft. Gör så ont i mammahjärtat då! Älsklingen var oxå sjuk så han var hemma och vabbade med Alvin, måndagen blev det ett samtal till vårdcentralen och han fick ny ventoline.

Sen i onsdags blev han mycket bättre, han hade knappt någon temp och var pigg och glad. Men ack så fel vi hade för igår var det dags igen för hög feber! Ännu ett samtal till vårdcentralen och fick svaret att nää men det är ingen fara att ha feber så länge han kissar, är kontaktbar och dricker lite. Jävla puckon!!!

Idag gick jag hem tidigt då älsklingen provar på att jobba shift. Men han är uppe på över 39 igen och det första jag gjorde var att ringa vårdcentralen igen, skällde och skällde och påpekade att jag har legat i halsfluss.. kanske ska kolla på honom åtminstonde?! Men nää de tog inte emot flera patienter för dagen (klockan var två!!!) Men jag kunde ju ringa 1177 klockan fem om jag var så orolig över honom! Jävla sjukvård säger jag bara, är så förbannad så fy f**n!!!
Sitter nu i telefonkö för om ca 20 min är det min tur att prata med 1177, har två hungriga barn och jag har lovat mac donalds idag, allt för att Alvin ska få i sig lite mat! Han har magrat som bara den, revbenen står ut på honom!!

Själv har jag jobbat hela veckan, och skulle ha haft två kvällsmöten varav det bara blev ett, inte mig emot då jag har varit superorolig över min lilla plutt.
Kevin har det bra, han visar inga tecken på att bli sjuk så det känns skönt.. däremot tyckte han att det var fuskigt att brosan har fått vara hemma och inte han. Hehehe gullefisen!

Helgen blir lung, måste få min lilla son frisk.. hoppas som sagt på att få en tid nu ikväll men det får vi säkert inte! Grrr...
Vad ska ni göra i helgen?? Komentera gärna!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress