Dagen med arbetskollegorna!
Ställde klockan på ringning imorse, vilket var vääääldigt länge sen och jag kände mig halvt död när klockan ringde åtta!! Men bara upp och göra sig iordning, sätta på vattenkokaren och säga god morgon till mina älskade ungar. Sen blev det frukost, vi åt länge och pratade en massa. =) Kvart över nio satte vi oss i bilen och började expedition: Hämta kollegor! Hämtade först Karin & hennes son Erik, sedan vidare för att hämta Cissi och sist Anna. Barnen bråkade som två huliganer i bilen, eller inte barnen utan Alvin!!! Höll på att bli galen på honom, men till slut var vi framme. Nån stans i skogarna vid ringarum!!
 
Janna och Lasse hade ett sånt himla fint torp, det var värsta idyllen liksom! =) Barnen gnällde och tjatade en massa men det gick nog relativt bra ändå, vi alla (inte Lasse) jobbar ju med barn så värre har de ju sett! ;-) Tog en liten promenad utmed vägen och lite i skogen och hittade hur mycket svamp som helst! Var ju som lilla julafton!! Heheh Barnen älskade oxå att vara i skogen och de plockade svamp de med. =) Alvin hjälpte Lasse med att fixa och greja, han följde honom överallt tror jag! Bägge barnen klippte lite gräs med handjagaren och de hade det roligt emellanåt. =)
 
Vi grillade och sedan blev klockan så mycket så det var dags att åka hem...kändes lite vemodigt att åka från mina kollegor men vi ses snart igen! Bilfärden var det bråk igen trots att jag splittrade på barnen!! 
 
Var sååå arg när vi kom hem!! Och då ringde Agge och hämtade dem, de fick massa massa kramar och när de hade åkt iväg så brast det.. ville inte lämna dem såhär när jag var så arg på dem, speciellt Alvin! Tjöt nog i närmare 1 timme.. tycker det är jobbigt i vanliga fall att lämna bort barnen (ja, löjliga mig... jag vet.. men vill ha mina barn hos mig) därför blev det extremt jobbigt nu när jag hade det humöret.
 
Satte mig ner och rensade all svamp för att skingra tankarna, blev en hel del! Satte på tvättmaskinen och det blev 2 maskiner, nu är allt tvättat. Plockade ordning i barnens rum, plockade in i diskmaskinen och packade det mesta inför imorgon. Allt för att skingra tankarna, är fortfarande jätteledsen men jag gråter inte nu!! 
Vet att barnen har det jättebra, men hönsmamma som jag är så...
 
Men har trots bråkiga barn haft en väldigt bra dag, och det tack vare mina kära kollegor! Vad skulle jag göra utan er?! =) Ber om ursäkt för bilderna, ville visa er sötaste ungen i hela Loddby! Nämligen Erik, och förlåt Jaana men var ända bilden på dig ju!!
 
Kram från mig
Detta är bara lite utav all svamp som plockades!!
Karin

Sötaste Carro!!! Erik hälsar att han hoppas vi ses snart igen :)

Karin

Sötaste Carro!!! Erik hälsar att han hoppas vi ses snart igen :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress