så mycket roligheter =)
Provade att smsblogga igår, har gått hela tiden fram tills nu.. skit oxå! Men nu har jag lagt in bilderna från mobilen i datorn så det blir ett vanligt inlägg. Vi har det bra, och då menar jag riktigt bra! =)
 
Gårdagen innehöll en massa bravader med familjen, älsklingen sov till halv ett sen åkte vi till Himpa. Jag frös som en gnu men det gjorde inte barnen och speciellt inte Kevin som badade hela tiden! Sen åkte vi vidare till Ljungsbro, där inhandlades det godis och vidare till Brunneby där det blev en massa go dricka. =)
(och som vanligt när jag har lagt in i datorn så kan jag inte rotera bilderna så ni får vrida på huvudet!)
Utanför Brunneby stod denna vildsvin, Alvin vart smått kär i den och frågade om han fick ta med sig den hem. ;-) Gullefis!
Åkte vidare till Motala där vi gick på Motormuseet, det var lite större nu än förra gången vi var där. =) Barnen älskade det! 
Efter att vi hade varit på museet var vi alla hungriga, blev gyllene måsen i Motala innan vi styrde bilen vidare mot Mantorp. =) Där kollade vi i deras outletbutiker och jag köpte mig en ny lykta på Karlssons. Jag är tokig i lyktor och det vet ju de flesta, så vill man ge mig något så sitter alltid en lykta fint. ;-)
Hemma igen vid åtta tiden och vi satte oss i soffan för att ta det lungt. =) Hade en helt fantastisk/underbar familjedag!
 
Dagen idag har inte heller varit så dum. ;-) Vaknade vid nio av att Alvin ville inte att jag skulle sova längre. Vi skulle tävla med att klä på oss, hehe svårare än vad man tror när man är apstor och allt sitter åt just nu!! Men vi klädde på oss och vi vann bägge två. =) Sötkorven! Åt frukost och sen åkte vi till lotten, slängde av mig kläderna på en gång där.. var ju sååå varmt så bikini fick det bli i några timmar! Plockade jordgubbar, rabarber, plockade potatis, krusbär och klippte gräs. Vi grillade korv till lunch och njöt mycket av att bara sitta och se på när barnen lekte. =)
 
Åkte sedan och badade och jag var inte i... vill inte reta lillebror i magen för mycket, räcker med de småvärkar jag får ändå. Alvin badade inte länge och Kevin kom upp efter någon timme och sa att han ville åka hem för han frös oxå. Åkte hem och slängde mig själv i en iskall dusch, och då menar jag iskall!! Stod nog i en halvtimme och bara njöt. Märkte då att jag hade bränt megamagen massor, så nu gör det lite ont! 
 
Efter att tagit det lungt, fixade jag saft, fryste in en stor påse med rabarber oxå och även all persilja. Fixade till maten och älsklingen grillade. Startade tvättmaskinen och snart är den 3 maskinen klar. Imorgon ska jag söta saften och hälla upp den på flaskor. =) Tror det blir en 4-5 flaskor. =)
 
Vi åt och sen somnade jag i soffan, vaknade för ca 1 timme sen så jag lär inte sova bra inatt... 
Javisst ja, jag hoppas ingen tog åt sig av det jag skrev sist.. ni får gärna höra av er, men vi brukar jämt boka upp oss när vi väl är lediga och det känner vi inte riktigt för denna gång. Vi vill ta dagen som den kommer, och bara njuta av varandra denna gång. Så hoppas ingen tog illa upp. 
 
Resten av veckan är inte inplanerat nått speciellt förutom söndag, då ska Kevin ha barnkalas för 5 st klasskompisar. =) De ska se mästerkatten 3-D och äta popcorn har han bestämt. =)
 
Kram från oss
Farmor

Så nära men ändå så långt borta. hahahaha Visst är det skönt att bara vara och inte göra det som alla vill, kom hit eller hit eller...... Ni måste ta vara på tiden nu när nedräkningen är nära :) Ta vara på " semestern". På fredag ska jag till stan. Tar med flaskorna in då .
Fortsätt med en::::: Vad NI vill göra, vecka
Kramar till er alla

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress