Simskola, saknad, trött, planer
Så kan man sumera dagen idag.. ställde klockan på halv nio, tog en dusch och sen åkte vi till simskolan. Kevin var suveränt duktig! =) Hoppas på fint väder så jag och Alvin kan bada i den stora bassängen bara medan brosan lär sig simma! (Alvin har vi tänkt ska gå på simskola i höst istället, då han behöver lite mera tid än 3 veckor på sig). Åkte sedan till Maxi, där gick vi i klädbutikerna men hittade faan ingenting!
 
Precis när jag hade parkerat bilen ringde pappa och sa att de åkte från Ikea och ville ha fika. =) Slängde snabbt ihop en blåbärspaj och så mumsade vi på det. Får spydiga komentarer om att jag bakar jämt.. det är min passion i livet, min stora hobby! Det som inte går år fryser jag in till senare tillfällen, ni måste tro att vi fikar jämt här hemma men näää så är det inte. Vi fikar endast här hemma när vi har besök! Så det så!!
 
Mamma och pappa hade köpt en extra skötbädd till skötbordet så nu har jag så jag kan ha en där uppe och en på skötbordet här nere. =) Tack snälla!! Fick frågan om vi ville följa med på en grej på söndag, vi bangar inte så vi har nu fixat barnvakt och håller tummarna på att det inte kommer någon bebis i helgen!! Ser fram emot det massor, så mcket kan jag säga. ;-)
 
Efter att de hade åkt hem så började jag tvätta, så nu är alla bebiskläder tvättade, vagnen är tvättad och även bilstolen. =) Nu ska allt bara torka så är det bara att göra iordning. =)
 
Jag & älsklingen somnade i några timmar, var grymt skönt efter nattens helvete.. inte ont men otymplig.. men blåst och fönster som har stått och smällt, billarm som har tjutit och ungdommar som inte kan hålla käften. Låter som en pensionär, jag vet.. men jag vill sova!!
 
När vi vaknade igen så fixade jag pannkakor medan barnen och älsklingen spelade lite spel. Sen fixade han med disken och jag hängde lite tvätt. När klockan blev sju så var vi rastlösa så vi åkte och hämtade ut mammas födelsedagspresent och åkte ut med den till henne. Hoppas hon blev nöjd! =) 
På lördag ska vi fira min lilla mamma ordentligt!! =) (Vet inte vad det är men har haft känningar och även mamma med att kanske lillebror kommer på lördag.. vet inte varför men det känns som så, nu vill jag inte det, han får gärna vänta till efter helgen!!)
 
Väl hemma igen la vi barnen och sen åkte älsklingen iväg till jobbet. Saknar redan honom som faan! Sitter nu här med sammandragningar och känner att jag nog borde försöka sova istället.. har ju simskola imorgon med Kevin igen. Satt och la in alla räkningar förut, eller nästan alla så det känns skönt att ha det gjort och veta att det blir ännu en bra månad. =) 
 
Älsklingen jobbar sina sista pass nu innan semestern och det ska bli såå skönt att ha honom hemma, förhoppningsvis så börjar han hjälpa till lite mera här hemma då. ;-)
 
Nu till sorg och saknad.. idag är det exakt 3 år sedan min älskade farbror Nisse gick bort, saknade är stor. Berättar och pratar ofta om honom inför barnen, vill att de ska veta vem han var, för han betydde så mycket för mig. Ibland är livet orättvist, vissa äckliga människor blir hur gamla som helst medan vissa underbara människor knappt hinner få leva innan det är dags att gå vidare.. saknar dig min underbara farbror!! <3
mor

Tack för ännu en inblick i ert liv.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress