Bättre
Mår bättre idag, visst jag hostar och snörvlar och har ont i huvudet men är pigg och har inte ont i kroppen direkt. =) Kan nog bero på all vila från gårdagen och även att jag somnade halv elva och sov nästan hela natten. =) Det är lyx!! Vaknade runt fyra och var kissnödig men somnade om efter toabesöket och sov till kvart över åtta då barnen väckte mig. Är väldigt lyckligt lottad över att få sova och att barnen sover oxå länge på morgonen! =) 
 
Har än så länge inte gjort så mycket, plockat i diskmaskinen, bäddat, duschat, gjort jordgubbssylt. Ja så inte så mycket men jag vill inte ta ut mig bara för att jag mår lite bättre!! 
 
Vart så arg igår... älsklingen skulle jobba över, han skulle komma hem frammåt kvällen men inte så sent och vi skulle åka och handla. När klockan blev halv sex så skickade jag ett sms och frågade om han var på väg hem.. men nää han visste inte själv när han kunde gå från jobbet. Blev lite ledsen och arg och åkte då och handlade med barnen själv, hade feber och mådde så jädrans dåligt men det gick! Dock lyssnade inte Alvin för fem öre på mig och mitt tålamod försvann, var såå arg!! Sen betalade vi och skulle köpa jordgubbar utanför för 15 kr litern, tog ut 100 kr och köpte två liter. 15 +15= 30, och jag ger en hundring.. får tillbaka 40 kr!! Säger då till och får komentaren aha var det verkligen en hundring du lämnade?! Shit där tröt mitt tålamod ännu mera!! Fick då en till tjuga tillbaka.. gav mig inte och sa att ursäkta men kan du räkna eller?!!! 15 +15 blir faktiskt 30 och 100 minus 30 är 70!! Då fick jag tillslut en tia tillbaka. Faan vad arg jag var!!
 
Hemma igen så kom älsklingen precis hem när jag parkerade så han hjälpte mig upp med varorna. =) sen kollade jag igenom Kevins hår och nää inga löss eller ägg så kan varmt rekomendera det medlet!! Har kollat en gång till idag och det finns inget! Dock har han blivit rejält förskyld! 
Barnen la sig och älsklingen fixade pizza till honom och mig, låg bara och flämtade i soffan.. 
 
Idag har jag ju gjort "jordgubbssylt" eller vad man ska kalla det, man kokar jordgubbar och har i socker och sen så häller man på det på pannkakorna! Är uppvuxen med det, mamma gjorde det väldigt väldigt ofta och det var sååå gott! =) För utav 2 liter jordgubbar så var 1 liter rätt dåliga så de var perfekt till sylten! =) 
barnen har aldrig smakat detta så jag hoppas de gillar det. =)
Tog även en bild på mig själv idag, tog nog ett 30 tal bilder men ingen direkt bra.. men vill ju visa min fina stooora mage som är i vecka 32+2 idag. =) 
Ska till barnmorskan halv två idag, ska bli spännande att se vad de säger idag.. har nog börjat gå upp rätt rejält i vikt för jag börjar svullna i både fötter och händer och sen har jag ju så ont i höger sida så ska fråga om det. Hoppas bara att barnen sköter sig, de har varit med en gång innan och då gick det bra, de tyckte det var spännande att höra lillebror därinne! =) Hehe fler och fler påpekar att det kan ju vara en lillasyster därinne och att barnmorskan kanske såg fel, men jag litar på min barnmorska och jag är glad så länge bebisen mår bra! =) 
Alvins komentar imorse var: Mamma ska vi lyssna på tåget igen?! Hahah han tyckte att hjärtljuden lät som ett tåg och det har han banne mig rätt i!! =) Ska se om  vi kanske kan spela in ljudet så kan man påminnas lite mera. ;-)
Efter barnmorskan ska vi åka till Ikea, skulle igentligen dit imorgon men vi tar det idag istället så kan vi ha en slappardag imorgon! =) Så idag ska det köpas lite till bebis igen och sen till vår tvhylla! =) 
 
Kram från oss!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress