Fredagkväll
Klockan är elva och jag är rejält trött nu! Och varmt är det oxå..svettas som en gnu!! Men har haft en toppen dag både igår och idag. Igår var vi och grejade lite först innan älsklingen åkte till jobbet, jag och barnen åkte då till Folk parken, där vi mötte upp Lena, Elias och Gisela. Barnen badade i det iskalla vattnet och lekte i 2 timmar. Sen var det dags att åka hem och byta om då vi skulle vara på bion klockan tjugo över fem. 
 
Mötte upp familjen Björn, och köpte popcorn till barnen och vatten till mig så jag inte skulle få värsta hostattacken där. Vi såg på Ice Age 4 och den var så jädrans bra!! Skrattade så dant så jag höll på att kissa på mig ju! =) Barnen skötte sig perfekt och då menar jag det, de  satt stilla hela tiden och tyckte filmen var bra. Tyvärr var det något fel på 3D maskinen så vi fick fribiljetter som kompensation, så nästa gång är det älskligen och barnens tur att gå på bio. =)
 
Sorry för dåliga bilder, Kevin vägrade sluta äta popcorn då jag ville ta bild och datorn ville inte rotera bilden på Alvin....
 
Idag har vi varit och handlat lite till kvällen, sen var vi på cafe Broadway (vi gör det varje fredag) och det cafet fick 4 möjliga stjärnor av fem. =) Väl hemma igen förberedde jag inför maten och sen försökte jag vila en stund utan att lyckas.. började laga mat, gjorde sallad, 2 olika såser, grillat kött, grillad majs, falska sniglar, pomme och så bröd till. Lena, Gisela och Patrik kom vid kvart över fem och vi åt. =)
Var väldigt gott och trevlig, vi dukade av efter en stund och sen fixade vi tårta och mumsade på det medan barnen käkade popcorn och såg på film.De gick hem runt tio och då damsög jag, och fixade ordning här hemma, la barnen och nu sitter jag här. =) Älskligen sitter bredvid och jag har längtat extra mycket efter honom idag, vet inte varför men så har det varit... 
Imorgon kommer ett efterlängtat besök, blev såå glad när min bror ringde idag och frågade om de fick komma hit! Så därför städade jag av, brukar inte städa så sent då man inte vet med grannarna men nu är det klart inför imorgon och bara fika att fixa! =) Har saknat min bror så jag är såå glad att de kommer. =)
 
Har som sagt haft en toppendag!!
 
Kram från mig.
Farmor

Vad kul att läsa att du inte tycker att dammsugning är städning :) Hoppas ni hade kul med brorsan och resten av familjerna.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress