Fredag och ingen bra sådan...
Natten har varit ett rent helvete, en stenhård mage (sammandragningar), kramp i vaderna i flera omgångar och sen halsbränna! Kunde nog inte ha värre natt... och det har märkts på kroppen idag för satan i gatan vad ont jag har haft, tårarna kommer så fort jag ska försöka gå i trappan...

Men nog om mig nu, var och köpte doppresent idag och sen lunchade med världens bästa Anna! Hem och somnade, vaknade av att älsklingen hade gått upp och var inte hemma.. han var och hämtade trollen. =) Fick sms att Kevin hostade massor, sen hostade han rejält mycket under hela tiden här hemma.. han kom upp till mig och la sig bredvid då bara väste det i hans andning! Ringde 1177 och fick en tid.

Väl på vårdcentralen fick han göra halsprov, ta medicin i flytande form och även inhalera 2 gånger. Det blev mycket bättre!! Fick det flytande medicinen på recept och det ska han äta i 3 dagar och sen bricanyl. På måndag ska vi ringa vc och höra om han ska ha nått mera eller om det räcker med bricanylen.  Vi får även komma upp så fort han får jobbigt med andningen och ifall inte bricanylen inte hjälper.  Så bra personal!!

Så nu har han:
  • Allergitabletter
  • Nässprey
  • Ögondroppar
  • Det flytande medicinen som gör att klåda och utslag går ner (rodnad i ansiktet)
  • Bricanyl
Det har verkligen gått fort.. från inget till allt känns det som! Har vi tur så är det bara mot Björk och då försvinner det snart, men har han otur så kan det vara både gräs, pälsdjur osv osv....
Vi är skapligt trötta nu, så vi ska gå och sova och älsklingen jobba... imorrn kommer mamma och pappa hit, och även en kompis med ett par kryckor som jag kan använda när jag har som mest ont. (Vill bara inte erkänna för mig själv hur dåligt jag igentligen mår...)

God natt på er!!
Lena

Jag tycker det är konstigt att han får bricanyl och inte pulmicort som då är förebyggande....Bricanylen är "akutmedicin" Hoppas han blir bättre... Kramis

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress