En härlig helg!
Söndag kväll, lovet är slut och imorgon är det dags för rutiner igen. Jag kommer sakna slappar morgonen, men jag älskar rutiner samtidigt. =) Men det är ca 1,5 månad kvar så är det ju jullov och då ska vi bara slappa och mysa! =)
 
Helgen har varit kanonbra, det har inte varit för stressigt utan det har gått i ett lungt tempo. =) Tog en promenad med barnen till affären igår, skönt för oss alla att komma ut liksom. Handlade till middagen sen väl hemma kom Linda förbi, hon hade en massa bröd till oss. Tack snälla! =) Vi fikade och pratade en massa, barnen de lekte. 
När de hade åkt började jag min kökstjänst. ;-) Lagade tre rätters till mamma och pappa. =)
 
Förrätt: Toast skagen
Varmrätt: Fläskfile med en bädd av champinjoner, tomater, basilika och mozarella
Efterrätt: Kaffe och äpplepaj
 
Allt var supergott! =) Och vi skrattade och hade det väldigt väldigt trevligt! De firade mig och jag fick jättefina julgardniner som kommer bli så bra i köket och sen en Tassimo!!! =) Äntligen fick jag min röda Tassimo, som jag har suktat och tjatat om den. =) Tack snälla mamma och pappa!
 
Vilde somnade 20.30 och vid kvart över fem gav jag honom nappen och han somnade om till klockan var 6.30 och då var han rejält hungrig! Som alltid äter han då från bägge brösten och sen somnar om. Och då sov han till halv tio! 
Hade sån jädrans huvudvärk när jag vaknade, vet inte när jag fick så mycket sömn sist! =) Tack tack tack Vilde! =)
 
Åt frukost, duschade både mig och Vilde, sen myste vi lite innan vi åkte till Toys r us och Media Markt, handlade paket till Leo och kapslar till min Tassimo. =) Åkte och lämnade av grabbarna på kalaset hos Leo, åkte och handlade lite och sen åkte vi till Helena & Mattias, där fikade vi medan kalaset pågick. =) 
 
Åkte sedan hemmåt och väl hemma grejade jag lite ( ja, jag grejar varenda eviga dag, hatar oordning och jag erkänner att jag är pedant MEN jag har skit i hörnen ändå) älsklingen lagade mat, barnen badade och Vilde sov. =) Vi åt oxrullader och hemmagjord klyftpotatis. Mums! 
Barnen är nu lagda och jag och älsklingen njuter av en varsin burk julmust. =) Jag börjar längta lite efter julen, har en enorm julkänsla i år och det var länge sen men kan nog bero på hur vi bor! =)
 
På torsdag ska jag firas och efter klockan två, så komentera om ni har tänkt att komma så att jag vet! 
 
kram från oss!
 
 
Svärmor

Hejsan. Ja, vi har tänkt komma när svärfar har vaknat. Han har jobbat natt.
Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress